مبتلايان جهاني كرونا به بيش از ۱۵۲ ميليون نفر رسيد

۳۵ بازديد ۰ نظر

به نقل از ايرنا از مركز وب سايت آماري ورد متر (worldometers) كه آخرين آمار مبتلايان به همه گيري كرونا را به صورت لحظه‌اي گزارش مي‌دهد، شمار مرگ و مير جهاني كرونا به ۳ ميليون و ۱۹۳ هزار و ۶۴۲ نفر رسيده است.

براساس اين گزارش در ۲۴ ساعت گذشته در آمريكا كه داراي بيشترين آمار بيماران كرونايي است، ۵۹ هزار و ۹۰۶ نفر به كوويد ۱۹مبتلا شده و ۷۸۴ نفر نيز جان خود را از دست داده‌اند.

آخرين آمار نشان مي‌هد، شمار مبتلايان به اين بيماري در آمريكا به ۳۳ ميليون و ۱۰۳ هزار و ۹۷۴ نفر و مرگ و مير ناشي از آن نيز به ۵۹۰ هزار و ۵۵ نفر رسيده است.

همچنين شمار بهبود يافتگان كوويد ۱۹ در آمريكا ۲۵ ميليون و ۷۱۰ هزار نفر گزارش شده است.

براساس آمارهاي ارائه شده توسط وب سايت ورد متر، پس از آمريكا، هند، برزيل، فرانسه، تركيه و روسيه به ترتيب داراي بيشترين مورد ابتلا به بيماري كرونا در جهان هستند.

به دنبال شيوع جهاني كرونا در ۲۴ ساعت گذشته بيشترين شمار مرگ و مير در هند با سه هزار و ۵۲۲ نفر و در برزيل با دو هزار و ۸۷۰ نفر گزارش شده است.

بنابر اعلام سازمان جهاني بهداشت، نوع هندي ويروس كرونا به دليل «جهش مضاعف» قدرت سرايت بيشتري نسبت به ديگر گونه ها دارد.

در ويروس جهش يافته هندي براي نخستين بار، دو موتاسيون (تغييرات ژنتيكي) همزمان شناسايي شده‌اند، پيش از اين هم سابقه تركيب متاسيون ها وجود داشته، ولي هيچ وقت به طور همزمان يك ويروس در يك ويروس ادغام نشده بود.

شرايط اپيدمي كوويد ۱۹ در هندوستان اكنون بحراني و خطرناك توصيف شده و اين اصطلاح كه هندوستان زير بار اپيدمي كرونا مدفون شده توصيف بي راهي نيست.

اين گونه ويروس خطرناك در بيشتر قاره هاي جهان به راحتي در حال تبديل شدن به اكثريت جمعيت مبتلايان به كرونا است و اكنون بيش از ۶۰ درصد مبتلايان به كرونا در هندوستان به گونه جهش يافته ويروس مبتلا شده اند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.