بهترين برنامه هاي اسكن عكس با گوشي موبايل

۴,۵۸۹ بازديد ۱ نظر

بهترين برنامه هاي اسكنر موبايل براي اندرويد و آيفون 2023

ذخيره و سازماندهي اسناد و عكس هاي كاغذي هميشه يك چالش بوده است. با توسعه فناوري و ظهور دستگاه هاي اسكن، كاربران مي توانند به راحتي اسناد لازم را در رايانه خود در قالب ديجيتال ذخيره كنند و آنها را از مرتب سازي و بايگاني مداوم رها كنند. اما با ظهور برنامه هاي اسكن تلفن همراه، كاربران در مورد نحوه تهيه نسخه ديجيتالي اين اسناد و عكس ها و نحوه انتخاب بهترين نسخه دچار سردرگمي مي شوند.

در اين مقاله سعي شده است بهترين اپليكيشن هاي اسكنر موبايل اندرويد و آيفون و همچنين بهترين اپليكيشن هاي اسكن عكس با گوشي را ارائه دهيم و آنها را با اسكنرهاي تخت و اسكنر اسناد مقايسه كنيم و به سوال اسكن عكس هاي كاغذي پاسخ دهيم. و اسناد با اسكنر تبلت. آيا اسناد بهتر هستند يا از برنامه هاي موبايل براي اسكن استفاده مي كنند؟ پس تا آخر با ما باشيد.

بهترين اسكنر موبايل براي اندرويد و آيفون.

برنامه هاي اسكنر موبايل اين روزها توجه بسياري از كاربران را به خود جلب كرده است. زيرا مي توانند به راحتي و در مدت زمان كوتاهي از مدارك خود يك كپي ديجيتال با فرمت دلخواه تهيه كرده و در كامپيوتر ذخيره كنند. انتخاب اين برنامه ها بسيار زياد است. بسياري از آنها بايد خريداري شوند و برخي كيفيت لازم را ارائه نمي دهند. براي دانلود بهترين اپليكيشن هاي اسكنر موبايلي كه در اين مقاله معرفي شده اند، توصيه مي شود اگر گوشي يا تبلت اپل داريد از اپ استور و اگر گوشي يا تبلت اندرويدي داريد به پلي استور مراجعه كنيد. در زير 10 نمونه از بهترين برنامه هاي اسكنر موبايل براي اندرويد و آيفون در سال 2023 را ارائه كرده ايم:

اسكنر موبايل CamScanner

يكي از بهترين برنامه هاي اسكنر موبايل موجود براي سيستم عامل هاي موبايل CamScanner است. اين برنامه به شما امكان مي دهد رسيدها، يادداشت ها، كارت هاي ويزيت و ساير اسناد، از جمله بحث هاي تخته سفيد را اسكن كنيد. CamScanner از OCR براي استخراج متن از اسكن هاي شما استفاده مي كند. اين برنامه داراي ويژگي‌هاي برش هوشمند و بهبود خودكار براي تميز كردن متن و تصاوير براي ظاهر واضح‌تر است.

دوربين فيلمبرداري

از ويژگي هاي اضافي اين برنامه مي توان به اشتراك گذاري گزينه ها از طريق ايميل يا رسانه هاي اجتماعي به صورت فايل هاي PDF، Word، JPEG يا TXT اشاره كرد. داراي ويرايش پيشرفته نظرات، محافظت از رمز عبور، همگام سازي بين پلتفرمي و جستجوي كليدواژه است. همچنين مجموعه اي از ابزارهاي داخلي مانند تبديل PDF به Word، تبديل PDF به Excel، اسكنر كد QR و غيره را ارائه مي دهد.

اسكنر موبايل iScanner

با برنامه اسكنر موبايل iScanner، مي توانيد به راحتي هر سندي را به فرمت txt، pdf يا jpg تبديل كنيد. اين برنامه آسان براي استفاده به عنوان يك دستيار ديجيتال تمام وقت شناخته مي شود زيرا كار كاغذ را آسان تر مي كند. پس از تبديل به يك فايل PDF، مي توانيد براي تأييد صحت سند، امضاي ديجيتالي را ويرايش يا اضافه كنيد. يكي از محبوب ترين موارد در مورد برنامه اسكنر، امكان شمارش اشيا با دوربين است. بله، شما به راحتي مي توانيد شماره جعبه را بشماريد و در زمان زيادي صرفه جويي خواهيد كرد.

برنامه اسكنر موبايل iScanner

علاوه بر اين، مي‌توانيد شناسه‌هاي مهم را ديجيتالي كنيد و به‌طور ايمن آنها را با رمز عبور يا احراز هويت چهره قفل كنيد تا از سوءاستفاده جلوگيري كنيد. برنامه اسكنر موبايل iScanner به شما امكان مي دهد متن را از تصوير دلخواه خود استخراج كرده و با استفاده از كليپ بورد آن را كپي كنيد. همچنين مي توان سوالات را با اسكن مسائل رياضي و ساير مسائل در وب حل كرد.

يكي از ايرادات موبايل آي اسكنر اين است كه استفاده از آن آسان است، فقط تعداد مشخصي اسكن در شبانه روز به شما مي دهد و بايد براي استفاده نامحدود آن را خريداري كنيد.

اسكنر موبايل با فوكوس مايكروسافت آفيس

اين ابزار اسكن موبايل كه يك لنز مايكروسافت آفيس است، ويژگي هاي مفيدي دارد كه به شما كمك مي كند از اسناد فيزيكي خود يك كپي ديجيتال تهيه كنيد. قابليت OCR اين برنامه به شما اين امكان را مي دهد كه به راحتي تصاوير و اسناد اسكن شده را جستجو و ويرايش كنيد. رسيدهاي كوچك، كارت ويزيت، يادداشت ها و حتي تخته هاي سفيد به راحتي با اين برنامه اسكن مي شوند.

اسكنر لنز مايكروسافت آفيس را دانلود كنيد

امكان تنظيم تنظيمات برش، اصلاحات و تنظيمات رنگ، ميزان پرتوهاي نور و حاشيه نويسي از ديگر ويژگي هاي لنز مايكروسافت آفيس است. با اين برنامه مي توانيد اسناد و تصاوير خود را در One Note و One Drive و در فرمت هاي مختلف مانند Word، Excel، PowerPoint يا PDF ذخيره كنيد. البته بهتر است بدانيد كه امكان ذخيره مستقيم آن در گالري نيز وجود دارد و در واقع مي توانيد اسناد اسكن شده خود را در بيش از يك فرمت و در فضاهاي مختلف داشته باشيد.

گاهي اوقات كيفيت پايين اسناد اسكن شده از اين برنامه نسبت به ساير برنامه ها و همچنين مشكلات اشتراك گذاري فايل توسط كاربران به عنوان معايب اين برنامه گزارش شده است.

اسكنر موبايل اسكن Adobe

Adobe Scan يكي از بهترين برنامه هاي اسكن موبايل براي اندرويد است. رابط كاربري ساده و كاربردي يكي از دلايل اصلي محبوبيت اين نرم افزار است. به سادگي دوربين تلفن خود را به سمت يادداشت ها، فرم ها، رسيدها يا هر سندي كه مي خواهيد از آن يك كپي ديجيتال تهيه كنيد، بگيريد تا سند شما به طور خودكار شناسايي و اسكن شود.

"Adobe Scan".

ويژگي هايي مانند برش، چرخش و تصحيح رنگ، صفحه بندي، ويرايش و جستجو با فناوري OCR به شما كمك مي كند تا فايلي با كيفيت بالا تهيه كنيد. نرم افزار اسكن Adobe اين امكان را فراهم مي كند تا فايل خود را از طريق ايميل و در فضاي ابري به اشتراك بگذاريد.

اين برنامه داراي بسياري از ويژگي ها و عملكردهاي ديگر مانند ادغام فايل ها، تبديل PDF به Word و PowerPoint، امنيت رمز عبور، امضاي الكترونيكي روي فايل ها و حدود 20 گيگابايت فضاي ابري براي ذخيره سازي است. اما در صورت خريد نسخه پريميوم اين امكانات در اختيار شما قرار مي گيرد و اين مشكل را مي توان يكي از بزرگترين معايب اين برنامه دانست.

اسكنر موبايل نابغه

اپليكيشن Genius scan يكي از بهترين اپليكيشن هاي اسكن موبايل براي اندرويد و آيفون است كه در آن تشخيص متن به صورت خودكار و سريع انجام مي شود و اين مقاله استفاده از آن را براي كاربران آسان كرده است. در اين برنامه اسكنرهاي زيادي وجود دارد و اگر مي خواهيد اسناد طولاني با صفحات زياد را اسكن كنيد براي شما خوب است.

اسكن درخشان

برداشت اتوماتيك و دقيق تجسم در يك نماي هوشمند افزايش كيفيت عكس اشتراك گذاري ايميل و شبكه هاي اجتماعي و سازماندهي اسناد يكي از امكانات فوق العاده مفيد اين برنامه است. همچنين مي توانيد اسنادي مانند گزينه هايي براي حذف سايه ها، اعمال فيلترها، اسكن دسته اي و ايجاد فايل هاي PDF چند صفحه اي را ويرايش كنيد.

از معايب اين برنامه مي توان به كيفيت پايين اسناد PDF نسبت به ساير اسكنرهاي PDF و هزينه ادغام با سرويس هاي ابري مانند Dropbox و Google Drive اشاره كرد.

اسكنر موبايل SwiftScan

SwiftScan با اسكنر اسناد كد QR داخلي و اسكنر باركد، بهترين برنامه موبايل است. مانند ساير برنامه‌هاي فهرست‌شده در اينجا، مي‌توانيد تقريباً هر چيزي را از اسناد گرفته تا يادداشت‌ها و تخته‌هاي سفيد و كارت‌هاي ويزيت اسكن كنيد. جاهاي خالي را به صورت JPG يا PDF ذخيره كنيد و با استفاده از ويژگي OCR جستجو كنيد.

SwiftScan

SwiftScan به شما امكان مي دهد اسناد چند صفحه اي را اسكن كنيد، عناصر را ويرايش و حاشيه نويسي كنيد و تصاوير را با رنگ ها و فيلترها بهبود بخشيد. مي توانيد با انواع سرويس هاي ابري از جمله iCloud Drive، Dropbox، Google Drive و Box و همچنين Evernote، Slack و Todoist ارتباط برقرار كنيد.

نسخه پريميوم شامل اسكن نامحدود، امضاي الكترونيكي، حذف واترمارك، آپلود خودكار، آپلود چند صفحه، OCR و موارد ديگر است.

اسكنر تلفن همراه حرفه اي

Scanner Pro براي كاربران iOS يك اسكنر اسناد موبايل شگفت انگيز و با امكانات كامل است كه به شما امكان مي دهد موارد را با iPhone يا iPad خود اسكن كنيد و سپس ايميل، خروجي، ذخيره يا آپلود تصاوير را در Dropbox، Google Drive، OneNote، iCloud Drive و ساير WebDAV فعال كنيد. خدمات ذخيره سازي آنلاين

Scanner Pro

اين برنامه از پردازش تصوير پيشرفته براي تصحيح خودكار استفاده مي كند، مهر و امضاهاي رنگي را ارائه مي دهد، بيش از 25 زبان را با استفاده از OCR تشخيص مي دهد و به شما امكان چاپ يا فكس اسناد را مي دهد.

مي‌توانيد از همگام‌سازي iCloud براي دسترسي به موارد در همه دستگاه‌هاي Apple خود، افزودن محافظت رمز عبور به PDF، ويرايش، ذخيره و لغو در صورت نياز استفاده كنيد و اسكن‌هاي خود را به راحتي به اشتراك بگذاريد. اين برنامه داراي آپلود خودكار در سرويس هاي ذخيره سازي ابري متصل است و استفاده از آن بسيار آسان است.

Scanner Pro خريدهاي درون برنامه اي را ارائه مي دهد كه ويژگي هاي اضافي مانند توانايي حذف واترمارك، اسكن متن و توانايي محافظت از عبارت را ارائه مي دهد.

Mobile Scanner يك اسكنر كوچك است

برنامه Small Scanner را مي توان يك اسكنر موبايل قابل اعتماد دانست كه اكثر ويژگي هاي استاندارد را در اختيار كاربران خود قرار مي دهد. در واقع، شما يك جعبه ابزار استاندارد براي ويرايش به صورت رايگان دريافت مي كنيد از اسناد كوچك گرفته تا اسناد بزرگ و تصاوير را مي توان با استفاده از اين برنامه اسكن كرد

اسكنر كوچك

اين برنامه همچنين قابليت ذخيره اسناد در فضاي ابري را دارد و علاوه بر اين به شما اين امكان را مي دهد كه فايل هاي اصلي خود را مستقيماً در عرض چند دقيقه براي چاپ ارسال كنيد. تشخيص خودكار لبه ها، ايجاد تصويري صاف، تنظيم كنتراست و ابعاد آن، مرتب سازي فايل ها بر اساس نام و محافظت از رمز عبور از مهمترين ويژگي هاي برنامه اسكنر كوچك است.

يكي از معايب Tiny Scanner را مي توان پشتيباني از دسترسي به تنظيمات پيشرفته تر تبليغات و خريدهاي درون برنامه اي در اين اپليكيشن دانست.

پاكسازي اسكنر اسكنر قابل حمل

نرم افزار Clear scanner براي اسكن تلفن هاي همراه با سيستم عامل هاي اندرويد و iOS طراحي شده است. در عوض با نصب اين اپليكيشن مي توانيد از تلفن همراه خود براي تبديل اسناد كاغذي به فرمت هاي ديجيتال با فرمت PDF و JPEG استفاده كنيد. با توجه به سرعت پردازش بالا، اين برنامه براي كاربراني مناسب است كه نياز به اسكن دائمي دارند و موضوع زمان براي آنها بسيار مهم است.

اسكن را پاك كنيد.

اسكن چند صفحه اي، سازماندهي اسناد، امكان ادغام و اشتراك گذاري One Drive، Google Drive و Drop Box و همچنين اتصال به فضاي ذخيره سازي ابري از مهم ترين ويژگي هاي اسكنر Clear است. اين برنامه به شما امكان مي دهد نتايج را روي كاغذ چاپ كنيد، سلول ها را ويرايش كنيد يا پس از ذخيره تغييرات مورد نظر را اعمال كنيد.

نقطه ضعف اصلي اين برنامه را مي توان تبليغاتي دانست كه در حين فرآيند اسكن باعث آزار كاربر مي شود.

اسكنر موبايل Evernote Scannable

Evernote Scanable احتمالا بهترين برنامه اسكن براي آيفون و iOS است. اين نرم افزار با رابط كاربري ساده خود در بين طرفداران آيفون بسيار محبوب است و كپي هاي ديجيتال را به سرعت، كارآمد و هوشمندانه به اشتراك مي گذارد. يكي ديگر از قابليت هاي اين برنامه، فناوري تحليل متن است كه با اتصال به لينكدين، اطلاعات كارت ويزيت را دريافت كرده و به مخاطب شما تبديل مي كند.

Evernote Scannable

يكي از بزرگترين معايب اين برنامه نبود امكانات فوكوس دستي و تركيب صفحه نمايش و تصاوير است.

ويژگي منحصر به فرد اسكن با دستگاه تعبيه شده

تاكنون در مورد بهترين اپليكيشن هاي اسكنر موبايل براي اندرويد و آيفون صحبت كرده ايم. با توجه به نياز روزافزون كاربران به كپي هاي ديجيتالي تصاوير و اسناد، ظهور چنين برنامه هايي كمك شاياني به آنها خواهد كرد. زيرا هميشه در دسترس هستند و در اكثر مواقع كيفيت مورد نياز را ارائه مي دهند. با وجود تمام مزايا و قابليت هاي اپليكيشن هاي اسكنر موبايل، نبايد فراموش كرد كه عكس هاي اسكن شده توسط اسكنرهاي تخت هميشه كيفيت بهتري نسبت به نتايج به دست آمده توسط اپليكيشن هاي اسكنر موبايل دارند.

اسكنر تخت

در ادامه دلايلي كه برتري اسكن عكس با اسكنر تخت را نسبت به برنامه اسكن عكس گوشي تعيين مي كند را ذكر مي كنيم:

نور بد

دوربين شما تحت تأثير نوري است كه در طول فرآيند اسكن از لنز آن منعكس مي شود. نور محيطي، فلاش بيش از حد، نقاط داغ در قاب عكس، نور عكس ها و مجلات براق، همه مشكلاتي هستند كه باعث ايجاد نور ناهماهنگ و غيرمنتظره هنگام عكس گرفتن مي شوند. اين مشكل كيفيت نهايي خروجي ديجيتال از سيستم هاي اسكنر قابل حمل را محدود مي كند. در حال حاضر بسياري از قطعات مانند آينه ها، موتورها، لنزها، حسگرها و چراغ ها با هم در اسكنر كار مي كنند تا بهترين تصوير را به كامپيوتر ارائه دهند.

تمركز اشتباه

وقتي از دوربين گوشي براي اسكن استفاده مي كنيم، تلاش براي فوكوس بهتر و نزديك شدن به تصوير باعث مي شود كه تصوير از فوكوس خارج شود. اما در اسكنرها اين عمل به صورت خودكار و كاملاً هوشمند انجام مي شود و نتيجه بهتري مي طلبد.

زاويه اشتباه

دوربين تلفن به ندرت در زاويه مناسب از بالا به پايين قرار مي گيرد: عكس شما در اسكنر و در زاويه مناسب بهتر به نظر مي رسد.

برش هاي نامتعادل

اگر از برنامه هاي اسكنر موبايل استفاده مي كنيد، همچنان بايد اسكن عكس خود را برش دهيد تا پس زمينه از تصوير نهايي حذف شود. با اين حال، اسكنر تخت به طور خودكار اندازه هر عكس، از كوچكترين تصاوير مانند كارت ويزيت تا تصاوير بزرگتر را تشخيص مي دهد و نيازي به تنظيمات نهايي را از بين مي برد.

كيفيت پايين

كيفيت سند اسكن شده عامل بسيار مهمي است كه برتري آن در نسخه هاي ديجيتالي به دست آمده از اسكنر تخت نشان داده شده است. اگر عكس اسكن شده توسط دوربين و عكس بدست آمده توسط اسكنر را بزرگ كنيد، متوجه تفاوت كيفيت و وضوح آنها خواهيد شد. واحد وضوح تصوير در اسكنرها DPI (نقطه در اينچ) است كه تعداد نقاط در اينچ را نشان مي دهد. اين نقاط همان نقاط ريز در تصوير هستند كه هر چه تعداد آنها بيشتر باشد كيفيت تصوير بالاتر مي رود.

تفاوت در اسكن اسناد با اسكنر موبايل و نرم افزار اسكنر اسناد

بايگاني و سازماندهي اسناد كاغذي، چه در مقياس بزرگ مانند تجارت و چه در مقياس كوچك مانند اسناد شخصي، هميشه يك مشكل بوده است. از اين رو، روز به روز بر اهميت ساخت كپي ديجيتال اسناد كاغذي افزوده مي شود. از اسنادي مانند عكس ها، مي توانيد يك فايل ديجيتال با استفاده از برنامه اسكنر موبايل ايجاد كنيد. اما خروجي اسكنر اسناد هميشه بهتر از اين برنامه ها بوده است.

تمام مزاياي تهيه اسكن با استفاده از اسكنرهاي پولي در مورد اسكنرهاي اسناد نيز صدق مي كند. با اين حال، ما سعي كرديم تفاوت بين تهيه نسخه ديجيتال توسط اسكنر دسكتاپ و برنامه هاي اسكنر موبايل را به صورت كوچكتر بررسي كنيم. نكات زير حاصل اين بررسي است:

اهميت امنيت هنگام اسكن اسناد

همه برنامه هاي اسكنر موبايل امنيت لازم را براي اسناد حساس و ضروري فراهم نمي كنند. در اكثر اين برنامه ها، كاربران براي استفاده از رمزگذاري و رمز عبور خود، بايد نسخه پولي نرم افزار را خريداري كنند. در عين حال، اسكنر اسناد به شما اين امكان را مي دهد كه كپي هاي ديجيتالي اسناد مهم را بر روي رايانه خود يا در فضاي ابري به صورت كاملاً ايمن نگهداري كنيد. مديريت و كپي اسناد با اسكنر اسناد را آسان مي كند.

كيفيت اسناد اسكن شده توسط اسكنر اسناد

اسكنرهاي اسناد بسياري از گزينه هاي اسكن پيشرفته را ارائه مي دهند. در واقع اين اسكنر به لطف فناوري داخلي و كنترل نور، وضوح و كيفيت بهتري نسبت به نسخه اسكن شده اپليكيشن موبايل به كاربران خود ارائه مي دهد.

عملكرد اسكنر فايل بهبود يافته است

اسكنرهاي اسناد مي توانند تعداد زيادي از اسناد را بدون اتلاف وقت و كاهش كيفيت اسكن كنند. در واقع مي توان اين روش را كارآمدتر و بهينه تر از استفاده از برنامه اسكن موبايل دانست. مي توانيد تعداد زيادي سند را در سيني تغذيه خودكار اسكنر قرار دهيد و دستورات اسكن را صادر كنيد. تا زماني كه فرآيند اسكن كامل نشده است، نيازي به حضور نداريد.

اسكنرها همچنان نسبت به برنامه هاي اسكنر موبايل برتري دارند

با توجه به مزيت هايي كه تاكنون براي اسكنرها ذكر شد، به نظر مي رسد بهترين اپليكيشن هاي اسكنر موبايل نيز نمي توانند جايگزين مناسبي براي اسكنرها باشند. كيفيت ارائه شده توسط اين برنامه ها بسيار پايين تر از اسكنرهاي تخت و اسناد است كه مي توان آن را به فناوري پياده سازي شده در اسكنرها نسبت داد. بنابراين اگر كيفيت، سرعت، بهره وري و امنيت عكس ها و اسناد براي شما مهم است، توصيه مي شود براي تهيه نسخه ديجيتال از اسكنر استفاده كنيد.

اسكنر اسناد قابل حمل

اخرين حرف

وجود يك اسكنر روميزي مي تواند قابليت اطمينان و راحتي بيشتري را نسبت به بهترين نرم افزار اسكنر موبايل براي هر كاربري به ارمغان بياورد. خريد يك اسكنر مقرون به صرفه و با كيفيت، بسياري از نيازهاي شما را برطرف مي كند و امنيت لازم را به شما مي دهد. با مراجعه به سايت فروشگاه آواي فرهنگ مي توانيد اسكنرهاي ارزان و باكيفيت اين فروشگاه را مشاهده كرده و بهترين گزينه را براي خود انتخاب كنيد.

ماخذ: بهترين برنامه اسكن عكس با گوشي

بهترین سایت های خرید اقساطی گوشی

در این مطلب با کمک نظرات کاربران، تجربه 12 ساله در بازار خرید و فروش گوشی و مقایسه قیمت و کیفیت ها، بهترین سایت های آنلاین خرید اینترنتی گوشی (سامسونگ، شیائومی و …) به صورت قسطی را معرفی می کنیم. خرید اقساطی موبایل

اینفوگرافی نکات خرید گوشی (حتما قبل از خرید بخوانید)

 

و اما 7 تا از بهترین فروشگاههای اینترنتی خرید گوشی به صورت قسطی در تهران و شهرهای بزرگ ایران عکاسی با موبایل

1-فروشگاه اینترنتی کالا قسطی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.