چشم پزشک

يكتا وب

چشم پزشک

۳,۰۰۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


متخصص چشم کیست؟

یک چشم پزشک متخصص در تشخیص و درمان بیماری های پزشکی و جراحی چشم انسان است. چشم انسان می تواند خطرات و بیماری های مختلفی مانند عفونت های میکروبی چشم، آب مروارید، آب مروارید و جداشدگی شبکیه را تجربه کند. از آنجایی که چشم پزشکان جراحی چشم را نیز انجام می دهند، چشم پزشکان هم در جراحی و هم در پزشکی تخصص دارند.

چشم پزشکان و اپتومتریست ها

چشم پزشکی کودکان چیست؟

کدام شخصیت برای چشم پزشکی مناسب است؟

تطبیق شخصیت چشم پزشکی بر اساس شخصیت MBTI

تماس چشمی چیست؟ فوق تخصص های چشم پزشکی چیست؟

چشم پزشکی چیست؟

چشم پزشکی شاخه ای از پزشکی است که به آناتومی، فیزیولوژی و بیماری های چشم، کره چشم و مجرای اشکی می پردازد.

چشم پزشکی شاخه ای از پزشکی است که به آناتومی، فیزیولوژی و بیماری های چشم، پلک ها و مجاری اشکی می پردازد. چشم پزشکان در تشخیص و درمان بیماری های پزشکی و جراحی چشم انسان مهارت دارند. چشم انسان ممکن است دچار حوادث و بیماری های مختلفی مانند عفونت میکروبی چشم، گلوکوم، آب مروارید، گل مژه، جداشدگی شبکیه و غیره شود. چشم پزشکان جراحی چشم را نیز انجام می دهند، بنابراین این یک تخصص جراحی و پزشکی است.

با استفاده از دانش خود در مورد بیماری های چشمی، در صورت مشاهده ناهنجاری (از جمله بیماری هایی مانند دیابت و فشار خون بالا) باید فرد را به متخصصان مربوطه یا در صورت لزوم به جراح چشم ارجاع دهید.

شغل شما معمولاً تمام وقت است، اما کار پاره وقت نیز امکان پذیر است. محل کار شما همچنین می تواند در بیمارستان ها، مراکز پزشکی یا مطب های خصوصی باشد.

چشم پزشک متخصص در زمینه مراقبت های پرستاری و جراحی چشم و سیستم بینایی و همچنین پیشگیری از بیماری های چشمی و آسیب های چشمی است.

وظایف چشم پزشک چیست؟

یک معاینه دقیق چشم انجام دهید

معاینه و تشخیص نابینایی، آسیب و بیماری

درمان بیماری ها و عیوب چشم با کمک دارو یا جراحی های مختلف

ایجاد آسایش بیماران و ارائه راهنمایی های تخصصی لازم.

دانش و مهارت های مورد نیاز چشم پزشک

توانایی درک علوم و ریاضیات

توجه به جزئیات و اطلاعات

به روز باشید و از تکنیک ها و ابزارهای مدرن آگاه باشید

توانایی حفظ تمرکز روی کارهای در حال انجام

توانایی توضیح دستورات و نشانه ها برای کودکان

چند سال سابقه کار در چشم پزشکی؟

چشم پزشک دارو است، چهار سال دوره مقدماتی در جراحی یا چشم پزشکی. چهار سال آموزش پزشکی؛ چشم‌پزشکی که یک سال کارآموزی و سه سال یا بیشتر دوره‌های تخصصی را گذرانده باشد. یک چشم پزشک شرایطی را که بر چشم و سیستم بینایی تأثیر می گذارد، تشخیص داده و تشخیص می دهد. او یک متخصص پزشکی مجاز و متخصص در درمان و نظارت است.

چشم پزشک می تواند مراقبت های چشمی جامعی از جمله خدمات بینایی، معاینه چشم، مراقبت از چشم، جراحی و تشخیص، و درمان و بهبود عوارض بینایی ناشی از سایر بیماری ها مانند دیابت را ارائه دهد.

سابقه کار چشم پزشک الزامی است

چشم پزشکان باید تجربه کافی داشته باشند. یک چشم پزشک یا چشم پزشک که تجربه بیشتری دارد می تواند بیماری ها و ناهنجاری های چشمی را بهتر تشخیص دهد زیرا بیماران زیادی را دیده اند. یکی دیگر از مزایای ملاقات با چشم پزشک مجرب این است که مطمئن هستیم در گذشته بارها اپتومتری و چشم پزشکی انجام داده اند. توجه داشته باشید که بیماران در مواجهه با عملکرد ضعیف و خدمات ضعیف هرگز فراموش نمی کنند.

به طور مشابه، ممکن است کسی بخواهد در مورد تحقیقات پزشکی یا دوره های آموزشی پزشکی که چشم پزشک در آن شرکت کرده است، اطلاعاتی کسب کند. از آنجایی که چشم پزشکانی که در این زمینه ها فعالیت می کنند از نظر تحقیقاتی و آموزشی به روز هستند، این پزشکان از آخرین تکنیک های تشخیص و درمان بیماری های چشمی و مشکلات بینایی آگاهی بیشتری دارند.

خدمات ارائه شده توسط چشم پزشک

انتخاب چشم پزشکی که خدمات متنوعی ارائه می دهد بسیار مفید است، البته باید چشم پزشک خود را بر اساس نوع خدماتی که نیاز دارید انتخاب کنید. پزشکان با خدمات محدود اغلب قادر به ارائه خدمات تخصصی یا درمان برخی بیماری ها مانند آب سیاه یا آب مروارید هستند. شما باید بدانید که به چه نوع پزشکی نیاز دارید و چشم پزشک مناسبی را برای نیاز خود انتخاب کنید.

اپتومتریست آتاناپی چشم پزشک

بسیاری از مردم پس از اطلاع از مشکلات چشمی در انتخاب پزشک دچار سردرگمی می شوند زیرا تفاوت بین چشم پزشک و بینایی سنج را نمی دانند. اگر شرح وظایف هر فرد را بدانید، می توانید تصمیم بگیرید که در مورد کدام یک صحبت کنید و به سرعت بهترین نتیجه را بگیرید. در واقع چشم پزشکان وظیفه پیشگیری یا درمان اساسی را بر عهده دارند، در حالی که چشم پزشکان اغلب با درمان های پزشکی یا جراحی که تخصصی ترند سروکار دارند. گاهی به دلیل تکرار و تجربه در انجام کار، مهارت متخصص بسیار بالا می‌رود، به همین دلیل است که مهارت چشم پزشکان در تشخیص میزان ضعف چشم و دریافت جزئیات عینک گاهی بالا می‌رود. بنابراین، اگر از هیچ بیماری چشمی رنج نمی برید و مایلید هر از چند گاهی چشم های خود را چک کنید، به چشم پزشک مراجعه کنید.

چشم پزشکی کودکان چیست؟

رشته تخصصی چشم پزشکی است. فارغ التحصیلان چشم پزشکی این تخصص، معاینه، تشخیص و درمان چشم کودکان و بیماری های خاص چشم کودکان را فرا می گیرند.

آستیگماتیسم معمولا یکی از شایع ترین بیماری های چشمی در کودکان است و آستیگماتیسم در کودکان بیشتر از بزرگسالان دیده می شود و به همین دلیل در کنار دوره آموزشی بیماری چشم کودکان، متخصصانی نیز در دوره تخصصی در اینجا حضور دارند. تدریس. انواع انحراف چشم و تشخیص و درمان آن. .

استرابیسم انحراف چشم است. به همین دلیل از تخصص فوق مجموعاً به عنوان تخصص چشم پزشکی و استرابیسم اطفال یاد می شود. همچنین در انجمن چشم پزشکی ایران گروه ویژه ای در زمینه چشم پزشکی کودکان و استرابیسم وجود دارد.

چه علائمی برای چشم پزشکی مناسب است؟

هنگام انتخاب شغل مناسب، عوامل مختلفی مانند ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، موقعیت خانوادگی، موقعیت اجتماعی و غیره برای هر فرد باید در نظر گرفته شود.

یکی از مهم ترین عوامل، ویژگی های شخصیتی است. شناخت دقیق شخصیت هر فرد فرآیند پیچیده ای است که به تخصص و زمان کافی نیاز دارد.

البته هرکسی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد و حتی افرادی که تیپ شخصیتی مشابهی دارند نیز در شرایط خاص متفاوت هستند.

به طور کلی همیشه افرادی با تیپ های شخصیتی مختلف هستند که در همه مشاغل موفق می شوند و نمی توان با قاطعیت گفت که فقط تیپ های شخصیتی خاصی در این شغل موفق می شوند.

اما طی تحقیقات، تیپ های شخصیتی استخدام شده برای این شغل بیشتر از این شغل لذت می بردند و از آن رضایت بیشتری داشتند.

شخصیت های چشم پزشکی مناسب بر اساس شخصیت MBTI

ESTJ: این تیپ شخصیتی دوست دارد با چیزهای واقعی و واقعی سروکار داشته باشد. او بر اساس شواهد قیاسی خود علل و آثار را درک می کند و نتیجه می گیرد.

ISFP: این تیپ شخصیتی دوست دارد به دیگران کمک کند و مشکلات آنها را حل کند. از این رو به مشاغل پزشکی، به ویژه مشاغلی که مستقیماً با بیماران سروکار دارند، علاقه مند است.

ISFJ: این تیپ شخصیتی دوست دارد به دیگران کمک کند و در کارشان مستقل است. او معمولا در این شغل با بیماران یا مشتریان تعامل دارد.

فلوشیپ چشم چیست؟ فوق تخصص های چشم پزشکی چیست؟

رشته های فوق تخصصی و فلوشیپ چشم پزشکی در ایران عبارتند از:

متخصص استرابیسم (چشم‌پزشکی کودک و انحراف چشم)

متخصص قرنیه و خارج چشم

متخصص گلوکوم

متخصص زجاجیه، شبکیه و بخش خلفی (شبکیه).

متخصص بیماری های سطح چشم

متخصص تروما چشم (چشم شناسی)

متخصص جراحی پلاستیک و ترمیم چشم


مرجع مقاله: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-چشم-شیراز 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.