بهترین برنامه اسکن عکس با گوشی

۴,۲۳۹ بازديد ۰ ۰ ۱ نظر

بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون 2023

ذخیره و سازماندهی اسناد و عکس های کاغذی همیشه مشکل بوده است. با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش دستگاه‌های اسکنر، کاربران به راحتی می‌توانستند اسناد ضروری خود را در قالب دیجیتال بر روی رایانه‌های خود ذخیره کنند و از مرتب‌سازی و بایگانی مداوم آنها راحت شوند. اما با ظهور برنامه‌های اسکن برای تلفن‌های همراه، کاربران در مورد نحوه ایجاد نسخه دیجیتالی این اسناد و عکس‌ها و نحوه انتخاب بهترین گزینه دچار سردرگمی می‌شوند.

در این مقاله سعی شده است بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل اندروید و آیفون و بهترین اپلیکیشن برای اسکن عکس در گوشی شما را ارائه دهیم و آنها را با اسکنرهای تخت و اسکنر اسناد مقایسه کنیم و به سوال اسکن عکس و اسناد کاغذی با تخت مسطح پاسخ دهیم. اسکنر اسناد بهتر هستند یا از برنامه های موبایل برای اسکن استفاده می کنند؟ پس تا آخر با ما باشید.

بهترین اسکنر گوشی برای اندروید و آیفون

برنامه های اسکنر موبایل این روزها توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. زیرا به راحتی و در مدت زمان کوتاهی می توانند یک نسخه دیجیتالی از مدارک خود را با فرمت دلخواه تهیه و در کامپیوتر ذخیره کنند. تنوع این برنامه ها بسیار زیاد است. اکثر آنها باید خریداری شوند و برخی کیفیت لازم را ندارند. برای دانلود بهترین برنامه های اسکنر ارائه شده در این مقاله، توصیه می شود اگر گوشی یا تبلت اپل دارید به اپ استور و اگر گوشی یا تبلت اندرویدی دارید به پلی استور مراجعه کنید. در ادامه 10 نمونه از بهترین اسکنرهای موبایل اندروید و آیفون در سال 2023 را معرفی کرده ایم.

اسکنر قابل حمل CamScanner

CamScanner یکی از بهترین برنامه های اسکنر موبایل موجود در سیستم عامل های تلفن همراه است. این برنامه به شما امکان می دهد رسیدها، یادداشت ها، کارت های ویزیت و سایر اسناد از جمله بحث های تخته سفید را اسکن کنید. CamScanner از OCR برای استخراج متن از اسکن های شما استفاده می کند. این برنامه همچنین دارای ویژگی های برش هوشمند و بهبود خودکار برای پاک کردن متن و تصاویر شما است.

دوربین اسکنر

از ویژگی های اضافی این نرم افزار می توان به اشتراک گذاری از طریق ایمیل یا رسانه های اجتماعی به صورت فایل های PDF، Word، JPEG یا TXT اشاره کرد. دارای ویرایش پیشرفته حاشیه نویسی، حفاظت از رمز عبور، همگام سازی بین پلتفرم و تحقیق کلمات کلیدی است. همچنین مجموعه ای از ابزارهای داخلی مانند تبدیل PDF به Word، تبدیل PDF به Excel، اسکنر کد QR و غیره را ارائه می دهد.

دستگاه های موبایل iScanner

با برنامه اسکنر موبایل iScanner، می توانید هر سندی را به فرمت txt، pdf یا jpg تبدیل کنید. این ابزار آسان برای استفاده به عنوان یک دستیار دیجیتال تمام وقت شناخته می شود زیرا کار اداری را ساده می کند. هنگامی که به یک فایل PDF تبدیل شد، می توانید آن را ویرایش کنید یا به صورت دیجیتالی سند را امضا کنید تا از صحت آن اطمینان حاصل کنید. یکی از محبوب ترین کارهایی که یک برنامه اسکنر انجام می دهد اسکن اشیاء با دوربین است. بله، شما می توانید شماره را به راحتی بخوانید و در وقت شما صرفه جویی می کند.

برنامه اسکن موبایل iScanner

علاوه بر این، می‌توانید شناسه‌های مهم را دیجیتالی کنید و با استفاده از رمز عبور یا تأیید چهره، آنها را به‌طور ایمن قفل کنید تا از سوءاستفاده جلوگیری کنید. اسکنر تلفن همراه iScanner به شما این امکان را می دهد که متن را از تصویر دلخواه خود استخراج کرده و در کلیپ بورد کپی کنید. علاوه بر این، می توان با اسکن سوالات و اسکن آنلاین آنها، مسائل ریاضی و سایر مسائل را حل کرد.

یکی از نقاط ضعف برنامه اسکنر موبایل iScanner استفاده رایگان محدود است که به شما امکان می دهد چندین بار در روز و شب اسکن کنید و برای استفاده نامحدود نیاز به خرید دارد.

اسکنر موبایل لنز مایکروسافت آفیس

مایکروسافت آفیس لنز، این برنامه اسکنر تلفن همراه دارای چندین ویژگی مفید است که به شما کمک می کند تا از اسناد فیزیکی خود کپی دیجیتال تهیه کنید. ویژگی OCR این برنامه این امکان را فراهم می کند تا تصاویر و اسنادی را که اسکن می کنید به راحتی جستجو و ویرایش کنید. رسیدهای کوچک، کارت ویزیت، یادداشت ها و حتی تخته های سفید به راحتی با این برنامه اسکن می شوند.

اسکنر لنز مایکروسافت آفیس

از دیگر ویژگی های مایکروسافت آفیس لنز می توان به قابلیت تنظیم تنظیمات برش و تصحیح، تنظیمات رنگ، میزان تابش نور و حاشیه نویسی اشاره کرد. با این برنامه می توانید اسناد و عکس های خود را در One Note، One Drive و فرمت های مختلف مانند Word، Excel، PowerPoint یا PDF ذخیره کنید. البته بهتر است بدانید که می توان آنها را مستقیماً در گالری ذخیره کرد، البته سند اسکن شده را می توان در بیش از یک فرمت و در فضاهای مختلف نگهداری کرد.

گاهی اوقات کیفیت اسناد اسکن شده در این برنامه در مقایسه با سایر برنامه ها مشکلات کمتری در اشتراک گذاری فایل ایجاد می کند که کاربران آن را از معایب این برنامه عنوان کرده اند.

.

اسکنر موبایل پاک کردن اسکنر

برنامه Clear scanner برای اسکن تلفن های همراه دارای سیستم عامل اندروید و iOS طراحی شده است. در واقع با نصب این برنامه با تلفن همراه خود می توانید اسناد کاغذی را به نسخه های دیجیتال با فرمت PDF و JPEG تبدیل کنید. با توجه به سرعت پردازش بالا، این برنامه برای کاربرانی مناسب است که دائماً نیاز به اسکن دارند و موضوع زمان برای آنها اهمیت زیادی دارد.

اسکن را بردارید

اسکن چند صفحه، سازماندهی اسناد، امکان ترکیب و اشتراک گذاری در یک درایو، گوگل درایو و دراپ باکس و اتصال به فضای ذخیره سازی ابری از مهم ترین ویژگی های برنامه اسکنر شفاف است. این اپلیکیشن به شما این امکان را می دهد که نتایج را با چاپ ابری به کاغذ برگردانید و اسکن های خود را ویرایش کنید یا پس از ذخیره تغییرات لازم را اعمال کنید.

بزرگترین ایراد این برنامه را می توان تبلیغاتی دانست که در حین فرآیند اسکن باعث آزار کاربر می شود.

Evernote Scannable قابل جستجو با موبایل است

Evernote Scanner احتمالا بهترین برنامه اسکنر برای سیستم عامل های آیفون و iOS است. این نرم افزار با رابط کاربری ساده خود در بین دوستداران آیفون بسیار محبوب است و کپی های دیجیتال را به سرعت، کارآمد و هوشمندانه به اشتراک می گذارد. یکی دیگر از قابلیت های این برنامه فناوری تجزیه متن است و با اتصال به لینکدین اطلاعات کارت ویزیت را گرفته و به مخاطبین شما تبدیل می کند.

Evernote می تواند اسکن کند.

یکی از بزرگترین مشکلات این برنامه عدم فوکوس دستی و ترکیب فریم به فریم است.

مزایای منحصر به فرد اسکن تخت

تاکنون در مورد بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون صحبت کرده ایم. با توجه به نیاز روزافزون کاربران به نسخه های دیجیتالی تصاویر و اسناد، ظهور چنین برنامه هایی کمک شایانی به آنها خواهد کرد. زیرا همیشه در دسترس هستند و اغلب کیفیت مورد نیاز را ارائه می دهند. با وجود تمام مزایا و امکانات اپلیکیشن های اسکنر موبایل، هرگز نباید فراموش کرد که عکس اسکن شده توسط اسکنر تبلت همیشه کیفیت بهتری نسبت به نتیجه به دست آمده از اپلیکیشن های اسکنر موبایل دارد.

اسکنر تخت

در زیر دلایلی را فهرست کرده ایم که برتری اسکن عکس با اسکنر تخت را نسبت به برنامه اسکن عکس روی گوشی شما اثبات می کند:

نورپردازی نامناسب

در طول فرآیند اسکن دوربین شما تحت تأثیر انعکاس نور از لنز خود قرار می گیرد نور محیط، فلاش بیش از حد روشن، نقاط داغ روی قاب عکس، تابش خیره کننده از عکس ها و مجلات براق، همه عواملی هستند که هنگام عکاسی پرتره، نوری ناسازگار و غیرقابل پیش بینی ایجاد می کنند. این مشکل کیفیت نهایی نسخه دیجیتال به دست آمده با استفاده از برنامه اسکنر موبایل را کاهش می دهد. در همین حال، بسیاری از قطعات مانند آینه ها، موتورها، لنزها، حسگرها و لامپ ها با هم در اسکنر کار می کنند تا بهترین کیفیت تصویر و بالاترین وضوح را به کامپیوتر ارائه دهند.

تمرکز نامناسب

هنگامی که از دوربین گوشی برای اسکن استفاده می کنیم، تلاش برای قاب بندی بهتر و نزدیکتر تصویر باعث می شود که تصویر از فوکوس خارج شود. اما در اسکنرها این کار به صورت خودکار و کاملا هوشمند انجام می شود و نتیجه بهتری می طلبد.

زاویه اشتباه

دوربین گوشی معمولا از بالا به پایین زاویه دارد. در حالی که تصویر در اسکنر کاملاً صاف و در زوایای قائم است.

اسکنر و سیم کارت و ادوب

Adobe Scanner یکی از بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای اندروید است رابط کاربری ساده و کاربرپسند یکی از دلایل محبوبیت این برنامه است فقط دوربین گوشی خود را به سمت یادداشت ها، فرم ها، رسیدها و هر سندی که می خواهید از آن یک کپی دیجیتال تهیه کنید، بگیرید تا سند شما به طور خودکار شناسایی و اسکن شود.

اسکن Adobe

عملکردهایی مانند برش، چرخش، سازماندهی، مرتب‌سازی صفحه، ویرایش و جستجو با فناوری OCR به شما کمک می‌کند فایل‌هایی با کیفیت بالا تهیه کنید. برنامه Adobe Scan این امکان را به شما می دهد تا فایل های خود را در ایمیل و فضای ابری به اشتراک بگذارید.

بسیاری از ویژگی ها و عملکردهای دیگر مانند ادغام فایل ها، تبدیل PDF به Word و پاورپوینت، امنیت رمز عبور، امضای الکترونیکی روی فایل ها و 20 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری در این برنامه موجود است. اما این ویژگی ها در صورت خرید نسخه پریمیوم در دسترس خواهند بود و این مشکل را می توان یکی از بزرگترین مشکلات این برنامه دانست.

اسکن اسکنر موبایل Genius

نرم افزار اسکن Genius یکی از بهترین نرم افزارهای اسکن موبایل برای اندروید و آیفون می باشد که دارای قابلیت تشخیص خودکار و سریع اسناد می باشد و همین موضوع استفاده کاربران را آسان کرده است. این برنامه دارای قابلیت اسکن دسته ای است و اگر نیاز به اسکن اسناد طولانی با تعداد صفحات زیاد دارید برای شما ایده آل است.

اسکن نابغه

برش خودکار و دقیق، نمای پرسپکتیو هوشمند، بهبود تصویر، به اشتراک گذاری ایمیل و اجتماعی و سازماندهی اسناد از ویژگی های بسیار مفید این اپلیکیشن است. همچنین می‌توانید اسناد را ویرایش کنید، مانند حذف سایه‌ها، اعمال فیلترها، اسکن دسته‌ای و ایجاد فایل‌های PDF چند صفحه‌ای.

از معایب این برنامه می توان به کیفیت پایین اسناد PDF نسبت به سایر اسکنرهای پی دی اف و پرداخت هزینه یکپارچه سازی با سرویس های ابری مانند دراپ باکس و گوگل درایو اشاره کرد.

اسکنر موبایل SwiftScan

برای اسکنرهای اسناد با کد QR داخلی و اسکنر بارکد، SwiftScan یک برنامه اسکنر موبایل عالی است. مانند سایر برنامه‌های فهرست‌شده در اینجا، می‌تواند تقریباً هر چیزی را از اسناد گرفته تا یادداشت‌ها، تخته‌های سفید تا کارت‌های ویزیت اسکن کند. اسکن های خود را به صورت JPG یا PDF ذخیره کنید و با استفاده از ویژگی OCR جستجو کنید

SwiftScan

SwiftScan به شما امکان می دهد اسناد چند صفحه ای را اسکن کنید، عناصر را ویرایش و حاشیه نویسی کنید، و تصاویر را با رنگ ها و فیلترها بهبود بخشید. می توانید به انواع سرویس های ابری از جمله iCloud Drive، Dropbox، Google Drive و Box و همچنین Evernote، Slack و Todoist متصل شوید.

نسخه پریمیوم شامل اسکن نامحدود، امضای الکترونیکی، حذف واترمارک، آپلود خودکار، آپلود چند صفحه، OCR و موارد دیگر است.

اسکنر portatîl Scanner Pro

Scanner Pro برای کاربران iOS یک اسکنر اسناد تلفن همراه با امکانات کامل است که به شما امکان می دهد موارد را با iPhone یا iPad خود اسکن کنید و سپس ایمیل، صادرات، ذخیره یا آپلود تصاویر را در Dropbox، Google Drive، OneNote، iCloud Drive و سایر WebDAV فعال کنید. سرویس ذخیره سازی آنلاین

Scanner Pro

این برنامه از پردازش تصویر پیشرفته برای تصحیح خودکار استفاده می کند، مهر و امضاهای رنگی را ارائه می دهد، بیش از 25 زبان را با OCR تشخیص می دهد و به شما امکان چاپ یا فکس اسناد را می دهد.

می‌توانید از همگام‌سازی iCloud برای دسترسی به محتوا در همه دستگاه‌های Apple خود استفاده کنید، حفاظت از رمز عبور را به فایل‌های PDF اضافه کنید، ویرایش‌ها را در صورت نیاز ویرایش، ذخیره و بازیابی کنید و به راحتی ایده‌های خود را به اشتراک بگذارید. این برنامه اتوماسیون خدمات ذخیره سازی ابری را ارائه می دهد و استفاده از آن آسان است.

Scanner Pro خریدهای درون برنامه ای را برای دسترسی به ویژگی های اضافی مانند توانایی حذف واترمارک، انجام اسکن کامل متن و فعال کردن محافظت از رمز عبور ارائه می دهد.

اسکنر موبایل اسکنر کوچک

برنامه اسکنر Tiny را می توان یک اسکنر موبایل قابل اعتماد در نظر گرفت که اکثر عملکردهای استاندارد را به کاربران خود ارائه می دهد. در واقع، شما ابزار ویرایش استاندارد را به صورت رایگان دریافت می کنید. با این برنامه می توانید از کوچکترین اسناد مانند فاکتور گرفته تا اسناد و تصاویر بزرگ را اسکن کنید.

اسکنر کوچک

این برنامه قابلیت ذخیره اسناد در فضای ابری را دارد و علاوه بر آن به شما این امکان را می دهد که فایل های مورد نیاز خود را به صورت مستقیم در عرض چند دقیقه چاپ کنید. تشخیص خودکار لبه ها، ایجاد تصاویر صاف، تنظیم کنتراست و اندازه و محافظت از فایل ها با نام و رمز عبور از مهم ترین ویژگی های Tiny Scanner است.

پشتیبانی برنامه از تبلیغات و خریدهای درون برنامه ای برای دستیابی به برنامه ریزی پیشرفته را می توان یکی از محدودیت های Tiny Scanner دانست.



برش نامتعادل

اگر از برنامه‌های اسکنر موبایل استفاده می‌کنید، همچنان باید اسکن عکس را برش دهید تا پس‌زمینه تصویر نهایی حذف شود. اما اسکنر تخت به طور خودکار ابعاد هر عکسی را از کوچکترین تصاویر مانند کارت ویزیت گرفته تا عکس های بزرگتر تشخیص می دهد و نیازی به انجام اصلاحات نهایی را بی نیاز می کند.

کیفیت پایین تر

کیفیت سند اسکن شده فاکتور بسیار مهمی است که برتری آن نسبت به نسخه های دیجیتالی به دست آمده از یک اسکنر تخت ثابت شده است. اگر تصویر اسکن شده توسط دوربین و تصویر بدست آمده توسط اسکنر را بزرگ کنید، تفاوت کیفیت و وضوح آنها را مشاهده خواهید کرد. واحد وضوح تصویر در اسکنرها DPI (نقطه در اینچ) است که به معنی تعداد نقاط در اینچ است. این نقاط کوچکترین نقاط در تصویر هستند، هر چه بیشتر، کیفیت تصویر بالاتر باشد.

تفاوت در اسکن اسناد با اسکنر موبایل و نرم افزار اسکنر اسناد

تشکیل پرونده و سازماندهی اسناد، چه در مقیاس بزرگ مانند تجاری و چه در مقیاس کوچک مانند اسناد شخصی، به یک مشکل تبدیل شده است. به همین دلیل، روز به روز بر اهمیت تهیه نسخه دیجیتال اسناد کاغذی افزوده می شود. از اسنادی مانند عکس ها، می توانید فایل های دیجیتالی را با استفاده از نرم افزار اسکن موبایل ایجاد کنید. اما خروجی اسکنر اسناد همیشه بهتر از این برنامه هاست.

اسکنر اسناد اداری

تمام مزایای تهیه اسکن با اسکنرهای تخت در مورد اسکنرهای اسناد نیز صدق می کند. با این حال سعی کردیم تفاوت تهیه نسخه دیجیتال با استفاده از اسکنر آفیس و برنامه اسکن موبایل را به صورت کوچکتر بررسی کنیم. نکات زیر حاصل این بررسی است:

اهمیت امنیت هنگام اسکن اسناد

همه برنامه های اسکن موبایل امنیت لازم را برای اسناد حساس و حیاتی شما فراهم نمی کنند. در بسیاری از این برنامه ها، برای استفاده از رمزگذاری داخلی و رمز عبور، کاربر باید نسخه پولی نرم افزار را خریداری کند. در همین حال، اسکنر اسناد به شما این امکان را می دهد که یک کپی دیجیتالی از اسناد مهم را در رایانه خود یا در فضای ابری به روشی کاملاً ایمن نگه دارید. این امر مدیریت و کپی اسناد را با اسکنر اسناد آسان می کند.

اسکنر اسناد کیفیت اسناد اسکن شده

اسکنر اسناد طیف گسترده ای از گزینه های اسکن با کیفیت بالا را ارائه می دهد. در واقع این اسکنر به لطف فناوری و کنترل نوری که دارد، وضوح و کیفیت بهتری نسبت به نسخه اسکن شده توسط اپلیکیشن های موبایل به کاربران خود ارائه می دهد.

عملکرد بیشتر اسکنر اسناد

اسکنرهای فایل می توانند تعداد زیادی فایل را بدون اتلاف وقت و کاهش کیفیت اسکن کنند. در واقع می توان این روش را موثرتر و بهتر از استفاده از اسکنر گوشی دانست. می توانید تعداد زیادی فایل را در سینی تغذیه خودکار اسکنر قرار دهید و دستورات اسکن را صادر کنید. تا زمانی که فرآیند اسکن کامل نشده است، نیازی به حضور ندارید.

اسکنرها هنوز بهتر از برنامه های اسکنر موبایل هستند

با توجه به مزایای اسکنرها که تاکنون ذکر شد، به نظر می رسد که بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل نیز نمی توانند جایگزین اسکنرها شوند. کیفیت ارائه شده توسط این برنامه ها بسیار پایین تر از اسکنرهای تخت و اسناد است که می توان آن را به فناوری تعبیه شده در اسکنرها نسبت داد. بنابراین اگر کیفیت، سرعت، بهره وری و امنیت تصاویر و اسناد برای شما مهم است، توصیه می شود برای تهیه نسخه دیجیتال از اسکنر استفاده کنید.

اسکنر اسناد قابل حمل

کلام پایانی

یک اسکنر رومیزی می تواند امنیت و راحتی بیشتری را نسبت به بهترین نرم افزار اسکنر موبایل برای هر کاربری به ارمغان بیاورد. با خرید یک اسکنر ارزان و با کیفیت بسیاری از نیازهای خود را برطرف کرده و امنیت مورد نیاز خود را تامین خواهید کرد. با مراجعه به وب سایت فروشگاه آوای فرهنگ می توانید با کیفیت ترین و به صرفه ترین اسکنرهای این فروشگاه را مشاهده کرده و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

 

مراجعه به مرجع: دانلود بهترین اسکنر موبایل 

کارتونی کردن عکس یک فرایند هنری است که در آن یک عکس یا تصویر با استفاده از تکنیک‌های خاص و به کمک ابزارهای گرافیکی به شکلی کارتونی و طنزآمیز تبدیل می‌شود. این فرایند به طور گسترده در صنعت هنری، رسانه‌ها و تبلیغات استفاده می‌شود. یکی از روش‌ها کارتونی کردن عکس، استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش تصویر مثل Adobe Photoshop یا Illustrator است. در این نرم‌افزارها، با استفاده از ابزارهای مختلف مانند فیلترها، لایه‌ها، پنل‌های رنگ و اشکال، تصویر اصلی تغییر شکل داده و به شکل کارتونی درآمده و جزئیات آن تا حد ممکن ساده‌سازی می‌شوند.

 

در این فرایند، عواملی مانند رنگ‌ها، تراکم خطوط، نسبت اندازه‌ها و نحوه برجسته کردن ویژگی‌های شخصیت‌ها بسیار مهم هستند. همچنین، استفاده از طنز و انتقاد اجتماعی در کارتون‌ها برای ایجاد جذابیت بیشتر و جلب توجه مخاطبان بسیار مؤثر است. در نهایت، این فرایند نیازمند تخصص و مهارت هنری فرد است که با توجه به سبک و نیازهای مخاطب، تصویر را به شکلی کارتونی و جذاب تبدیل می‌کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.