طرز تهیه کوکو گیاهی ساده و خوشمزه

۱,۲۷۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


با اینکه نارگیل گیاهی غذای خوشمزه ای است اما بسیار آسان و تقریباً در کمترین زمان آماده می شود، مخصوصاً اگر سبزیجات را تهیه و خرد کرده باشید، نارگیل بسیار سریع و آسان درست می شود، اما پیشنهاد می کنم از سبزیجات تازه برای تهیه هویج از نارگیل استفاده کنید. استفاده کنید

گیاه نارگیل یکی از پرطرفدارترین و پرطرفدارترین کاکائوهای ایرانی است که همانطور که از نامش مشخص است این کوکوی خوشمزه از سبزیجات معطر تهیه می شود و در برخی شهرها مانند شهرستان ها – در شمال کشور از سبزیجات محلی نیز برای تهیه آن استفاده می شود.

پس کوکو سبزی غذای لذیذی است، تهیه آن بسیار آسان است و در زمان کمتری آماده می شود، مخصوصا اگر کوکو سبزی را تهیه و خرد کرده باشید، سریع و راحت آماده می شود.اما پیشنهاد می کنم سبزی کوکو را به صورت تازه تهیه کنید. برو سبزیجات

نارگیل سبزیجات به روش های مختلفی تهیه می شود. می توانید آن را در تابه یا در فر سرخ کنید. اگر آن را در فر بپزید به روغن کمتری نیاز دارید. در نتیجه می توانید غذای رژیمی و سالم تهیه کنید. همچنین می توانید آن را به شکل رول نارگیلی در بیاورید که ظاهر بسیار خوبی دارد و برای مهمانی ها و مجالس مناسب است.

مواد لازم برای تهیه گیاهان کاکائو

سبزیجات تمیز و خرد شده شامل تره، جعفری، گشنیز و شوید 600 گرم (مقدار تره همیشه باید حدود 2 برابر بقیه سبزی ها باشد)

2 عدد پیاز خرد شده

سیر رنده شده 4 حبه

1 پیاز کوچک خرد شده

5 مالک

3 قاشق غذاخوری آرد

زرشک 1/5 قاشق غذاخوری

مغز گردو خرد شده 90 گرم

نمک 1 قاشق چایخوری

فلفل 1 قاشق

زردچوبه 1 قاشق

آویشن 1 قاشق چایخوری

2 قاشق چایخوری ریحان خشک

روغن آب به میزان لازم

طرز تهیه کاکائو گیاهی

1- تخم مرغ + نمک + زردچوبه + فلفل + آویشن + ریحان خشک را در ظرف مورد نظر بریزید و با چنگال یا میکسر مخلوط کنید تا تخم مرغ باز شود. در تهیه کوکو سبزی مهم ترین نکته این است که مقدار نمک زیاد باشد. مراقب باشید چون کوکو سبزی زود شور می شود.

۲- پیازچه خرد شده + سیر رنده شده + پیاز نباتی را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند، می توانید پیاز را جدا کنید اما ترکیب این مواد طعم بسیار خوبی به کاکائو شما می دهد.

3- آرد را اضافه کنید و هم بزنید سپس سبزی را کم کم به مواد اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید. پس از اینکه همه مواد را با هم مخلوط کردید، باید بلافاصله آنها را سرخ کنید زیرا بین آماده کردن مواد و سرخ کردن فاصله وجود دارد. آب جاری خواهد شد.

4- نیمی از مواد را در تابه ای که روغن انداخته و حرارت داده اید بریزید همه مواد را اضافه نکنید بلکه به آرامی با قاشق بریزید و مخلوط کنید.قطر مواد. باید حدود 2-3 سانتی متر باشد، دقت کنید که حرارت ملایم باشد، در صورت زیاد بودن آتش، خام آن را سریع روی مواد سرخ کنید.

4- بعد از حدود 2-3 دقیقه زرشک شسته شده + گردوی خرد شده تفت داده شده را داخل کوکو بریزید سپس بقیه مواد را بریزید البته می توانید زرشک و گردو را بردارید.

در شستن زرشک دقت کنید، زرشک را نمی توان زیر آب شست، برای شستن زرشک ابتدا زرشک را تمیز کرده و روی صافی یا صافی بگذارید، الک را در ظرف یا کاسه گذاشته و زیر شیر آب بکشید. lift up در بالا می بینید که داخل کاسه پر از ماسه است و این کار را ادامه دهید تا آب باقی مانده در کاسه کاملا تمیز شود.

5- بعد از ریختن لایه دوم در ظرفی گذاشته و حدود 7 الی 10 دقیقه استراحت می دهیم و وقتی کوکو سفت شد با کاردک آن را برش می دهیم و سپس برمی گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. در این مرحله به حدود 2 قاشق غذاخوری روغن نیاز دارید. دوباره آن را اضافه کنید. وقتی نارگیل ها را می چرخانید در کاسه نگذارید وگرنه آردی می شوند.

6- اگر می خواهید کاکائو را به صورت خوراکی تهیه کنید، حتما با ریختن روغن در تابه یا فر در فر سرخ کنید، کوکو را در ظرفی بریزید سپس با کاغذ بپوشانید. روی فویل را با چنگال در طبقه وسط فر سوراخ کنید تا در دمای 170 درجه سانتیگراد قرار دهید.

اجازه دهید حدود 10 دقیقه بماند سپس نارگیل را برگردانید و اجازه دهید طرف دیگر هم سرخ شود. هنگام چرخاندن نارگیل نیازی به فویل نیست، روغن اضافه کنید. حدود 10 دقیقه قبل از سرخ کردن طرف دیگر نارگیل.

7- اگر می خواهید رول های کاکائویی سبزی تهیه کنید باید تینر کاکائو را سرخ کنید بعد از سرخ شدن روی ورقه روغنی نرم بگذارید و کمی خنک شد کاکائو را روی کاغذ بگذارید.3 قاشق ماست غلیظ + زرشک. + گردوی خرد شده بریزید و در کاغذ روغنی بپیچید و یک ساعت در یخچال بگذارید سپس با چاقوی تیز برش بزنید.

8- کوکو سبزی را می توانید با سبزی تازه، گوجه فرنگی، نان سنگک یا سبزی پلو سرو کنید.

بیشتر بخوانید:  https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-کوکو-سبزی/


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.