نکات مهم برای خرید چاپگر چند کاره

۱,۰۵۰ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

چاپگر چند کاره ابزار بسیار مفیدی برای استفاده در دفتر، اداری و خانگی است. با دانستن نکات مهم خرید چاپگر چندکاره می توانید با توجه به نیاز خود انتخاب کنید به طور کلی، چاپگرهای چند منظوره عملکردهای اسکن، کپی و فکس را همراه با عملکردهای استاندارد چاپگر ارائه می دهند.

در این مقاله نکات مهم خرید پرینتر چندکاره را توضیح می دهیم و شما را با معیارهای اصلی خرید این دستگاه آشنا می کنیم تا بتوانید بهترین چاپگر را که بهترین است با توجه به نیاز خود تهیه کنید.

همچنین برای آشنایی بیشتر با نکات مهم خرید پرینتر می توانید به مقاله ما در سایت جهان پروژکتور مراجعه کنید.

نکات مهم هنگام خرید پرینتر چندکاره

چاپگر چندکاره یکی از انواع پرینترهایی است که به دلیل کارایی که دارد اغلب توسط ادارات و مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد. چند منظوره بودن این دستگاه شما را از چندین دستگاه دیگر بی نیاز می کند و از آنجایی که فضای کمتری را اشغال می کند در اکثر ادارات از آن استفاده می شود اما هزینه نهایی آنها نسبت به خرید جداگانه هر دستگاه ارزان تر است.

هنگام خرید چاپگر چندکاره باید ویژگی های مختلفی را در نظر بگیرید که از مهم ترین آنها می توان به فناوری چاپ چاپگر، وضوح چاپ، اندازه چاپ، سرعت چاپ، ظرفیت ماهانه و غیره اشاره کرد.

در مرحله بعد، بیایید نگاهی به ویژگی های کلیدی که باید هنگام خرید یک چاپگر چند کاره در نظر بگیرید، بیاندازیم.

اندازه شرکت و کاربران

در بسیاری از موارد حجم کاری مورد نیاز نقش زیادی در انتخاب نوع چاپگر چندکاره دارد. به عنوان مثال، اگر در دفتر متوسط ​​خود از یک چاپگر ضعیف استفاده می کنید، هزینه های نگهداری و تعمیر آن چاپگر در دراز مدت می تواند برابر با هزینه خرید یک چاپگر قوی تر و گران تر باشد.

از طرف دیگر، اگر چاپگر کارآمدتری برای مصارف خانگی خریداری کنید، مقداری از سرمایه شما بلااستفاده می ماند. انتخاب چاپگر مناسب برای اندازه کسب و کار و استفاده ماهانه می تواند به کاهش هزینه ها در دراز مدت کمک کند.

نوع اتصال

تنوع اتصالات و پورت ها در چاپگرهای امروزی برای مصارف خانگی و اداری بسیار مهم است. در ادارات انواع اتصالات می توانند نقش مهمی در کاهش هزینه کابل کشی و افزایش سرعت کار داشته باشند.

اکثر MFP ها اتصال USB را به رایانه شخصی ارائه می دهند، اما کاربرانی که به شبکه یا Wi-Fi دسترسی دارند نیز می توانند از روش های جایگزین برای دسترسی به چاپگر استفاده کنند.

سرعت چاپ

سرعت چاپ یکی از مهمترین ویژگی هایی است که هنگام انتخاب یک چاپگر چندکاره باید در نظر گرفت و به میزان کاغذی که دستگاه شما می تواند در دقیقه چاپ کند اشاره دارد. واحد اندازه گیری سرعت چاپ پرینتر ppm است. انتظار طولانی و چاپ طولانی صفحات باعث کاهش بهره وری می شود.

پرینترهای لیزری سریع ترین سرعت چاپ را دارند. حتی کندترین مدل پرینترهای لیزری می توانند 20 تا 30 صفحه در دقیقه چاپ کنند.

حتی در هنگام کپی، فکس، پرینت و اسکن، این دستگاه ها هیچ مشکلی ایجاد نمی کنند و به شما این امکان را می دهند که تمام کارها را به سرعت انجام دهید.

کیفیت چاپ

کیفیت چاپ (رزولوشن) روی چاپگر به کیفیت چاپ متن و تصاویر اشاره دارد. هرچه کیفیت چاپ چاپگر بالاتر باشد، متون و تصاویر واضح تر و واضح تر و چاپگر چند کاره بالاتر می باشد.

کیفیت چاپ بر حسب نقطه در اینچ اندازه گیری می شود. یک چاپگر سیاه و سفید باید حداقل رزولوشن 600*600 dpi داشته باشد و وضوح 1200*1200 کیفیت بالایی را به شما می دهد.

قابلیت چاپ

ظرفیت چاپ چاپگر حداکثر تعداد صفحات قابل چاپ در ماه است. حجم چاپ باید متناسب با ظرفیت چاپ ماهانه دستگاه باشد. چاپگرهای مورد استفاده در دفتر باید ظرفیت چاپ بالایی در محدوده 20000 تا 25000 صفحه داشته باشند. در مقابل، یک چاپگر خانگی چند منظوره با ظرفیت چاپ 5000 صفحه در ماه باید برای اکثر کاربران کافی باشد.

اندازه کاغذ

هنگام خرید چاپگر چندکاره به سایز کاغذ دستگاه توجه کنید و اگر معتقدید چاپ روی کاغذ بزرگتر از سایز A4 در دستور کار شما خواهد بود، هنگام خرید به دنبال مدلی باشید که این نیاز را برآورده کند. این دستگاه.

به طور کلی، پشتیبانی از اندازه کاغذ A4 و A5 برای اکثر مقاصد خانگی و تجاری کافی است.

نوع چاپ لیزری یا چاپ جوهرافشان آوافرهنگ

اگر به دنبال چاپ سیاه و سفید سریع صفحات متنی هستید، چاپگرهای لیزری گزینه مناسبی برای شما هستند، اما چاپگرهای جوهرافشان عملکرد بهتری نسبت به چاپگرهای لیزری رنگی برای چاپ تصاویر و الگوهای رنگی از خود نشان داده‌اند.

علاوه بر این، پرینترهای لیزری دارای سرعت چاپ حداقل 20 صفحه در دقیقه هستند و هزینه نگهداری آنها بسیار کمتر از چاپگرهای جوهرافشان است.

برای مقایسه خوب بین انواع پرینترها، توصیه می شود به مقاله تفاوت چاپگر جوهر افشان و لیزری مراجعه کنید.

ویژگی های مهم اسکنر

هنگام خرید یک چاپگر چندکاره، داشتن اسکنر که تصاویر باکیفیت تولید می کند بسیار مهم است. یکی از ویژگی های مهم یک اسکنر اندازه اسکنر، کیفیت اسکنر، مواد اسکنر و نرم افزار آن است.

ویژگی های مهم کپی

بسیاری از عملکردهای کپی MFP به قابلیت های اسکنر و برخی از عملکردهای کپی به قابلیت های چاپگر بستگی دارد. یکی از مهمترین ویژگی های دستگاه کپی کپی و اندازه گیری سند است.

عملکردهای مهم فکس

ویژگی های دستگاه فکس چاپگرهای چندکاره در ماشین های تجاری مهم هستند. یکی از مهم ترین ویژگی های دستگاه فکس سرعت، حافظه و تغذیه خودکار اسناد آن است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.