رپورتاژ بهترین زمان و مقدار غذا دادن به سگ

۶۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

 

اگر شما هم از آن دسته سرپرستان هستید که می‌خواهید یک رژیم غذایی مناسب برای سگ خود انتخاب کنید، با موارد مهمی همچون بهترین زمان و مقدار غذا دادن با سگ روبرو هستید. از آنجایی که سلامتی و ق و خوی سگ‌ها رابطه مستقیمی با نوع غذایی که مصرف می‌کنند دارد. بدین ترتیب مهم است که میزان وعده غذایی، کیفیت مناسب مواد خوراکی زمانبندی درست و اصولی، تامین آب مناسب و تمیز به صورت ویژه‌ای مورد توجه شما قرار گیرد. در طی این مقاله قصد داریم تمام جوانب مان مناسب و مقدار غذای لازم برای سگ‌ها را بررسی کنیم. لازم به ذکر است که شما می‌توانید بهترین غذاهای مورد نیاز برای سگ خود را از فروشگاه دیجی پت مارکت با قیمت مناسب تهیه فرمایید.

 

 

| پیشنهاد ویژه: خرید انواع غذای سگ با بهترین قیمت از دیجی پت مارکت

 

 

حقیقت مهمی که درباره غذای سگ ها وجود دارد

سگ‌ها از آن دسته حیواناتی هستند که به دلیل گوشتخوار بودن،  نیازمند غذاهایی هستند که طعم یا خود گوشت‌ واقعی استفاده شده باشد. قطعاً استفاده از سبزیجات و پروتئین‌های گیاهی نیز می‌تواندبرای سگ‌ها مفید باشد اما توجه داشته باشید که پروتئین‌های حیوانی قطعاً بهتر از پروتئین‌های گیاهی می‌تواند برای نیاز بدنی سگ‌ها جوابگو باشد. شما علاوه بر اینکه می‌توانید در خانه غذایی را برای سگ دلبند خود تهیه کنید. همچنین می‌توانید آن را همراه با غذاهای آماده مثل غذای خشک که از پت شاپ‌ها تهیه می‌کنید نیز در رژیم غذایی او قرار دهید.

 

 

شیوه صحیح غذا دادن به سگ ها

مانند هر حیوان زندگی دیگری به روی کره زمین، سگ‌ها نیز نیازمند یک تغذیه مناسب هستند. به طور کلی مقدار مناسب غذا برای سگ‌ها بر اساس وزن، سن، سطح فعالیت و وضعیت جسمانی آنها تعیین می‌شود. این حیوانات دوست داشتنی زمانی که در سن تولگی هستند نیازمند کالری بیشتری هستند، زیرا سوخت و ساز بدن آنها با سرعت بالایی انجام می‌گیرد. همچنین رژیم غذایی آنها باید شامل پروتئین بیشتری باشد. از طرف دیگر زمانی که آنها از سن تولگی آرام آرام خارج می‌شوند دیگر نیازمند کالری زیادی نیستند زیرا سبب چاقی و مشکلات دیگری در آنها می‌شود.  همچنین زمانی که سگ‌ها به سن کهولت می‌رسند و پیر میشوند، به دلیل مشکلات گوارشی احتمالی نیازمند فیبر بیشتری هستند که این فیبر را می‌توان از سبزیجات دریافت کرد.

همانطورکه مطرح شد، توله‌ها و سگ‌های کوچک به تعداد 4-5 وعده در روز نیاز به غذا دارند، در حالی که سگ‌های بزرگسال و بالغ فقط به 1-2 وعده غذا در روز نیاز دارند. اما، مقدار غذایی که در هر یک از این وعده‌ها به سگ ارائه می‌شود بسیار حیاتی است.

 

 

زمان غذا دادن به سگ چگونه است؟

لازم به ذکر است که هیچ الگوی مشخصی برای تمام سگ‌ها وجود ندارد و شما باید با توجه به ویژگی‌های سگ خودتان یک الگوی زمانی را برای غذا دادن به او انتخاب کنید. در ادامه سه روش شنهاد شده توسط دامپزشکان را مطرح می‌کنیم که شما می‌توانید آن را برای پت دلبند خود انتخاب کنید.

  • دو وعده در روز

این الگو شامل یک وعده غذایی در صبح و یک وعده دیگر در شب می‌شود. این الگو سبب شده تا از مشکلات مربوط به گرسنگی طولانی جلوگیری کنید. البته لازم به ذکر است که این الگو تنها برای برخی از سگ‌ها مناسب است و نمی‌توان آن را برای همه نژادها مناسب دانست.

  • سه وعده غذایی در روز

برخی از سرپرستان وعده‌های غذایی را در صبح ظهر و شب تقسیم می‌کنند. از مهمترین ویژگی‌های این الگوی تغذیه آن است که سبب تامین انرژی لازم برای سگ‌ها در طول روز می‌شود. این الگوی غذایی معمولاً برای سگ‌های نژاد بزرگ در نظر گرفته می‌شود.

  • چند وعده غذایی سبک

سگ‌هایی که به دلیل فعالیت زیاد خود نیازمند انرژی بیشتری هستند بهتر است از این الگوی تغذیه استفاده کنند.  این الگو شامل ۴ الی ۵ وعده غذایی سبک و کوچک در طول روز می‌شود.

 

 

 

غذای خشک برای سگ یا غذای تر

غذای خشک و غذای تازه هر دو می‌توانند برای سگ مناسب باشند. غذای خشک راحت تر استفاده می‌شود و بهداشت دهان را حفظ می‌کند. از طرف دیگر نگهداری و حتی تقسیم بندی ای خشک برای وعده‌های متعدد نیز آسان‌تر است. اما غذای تر ممکن است طعم و عطر بهتری داشته باشد و انتخاب مواد خام خاص را فراهم می‌کند. مهم است که غذای سگ‌تان تراز تغذیه‌ای کامل داشته باشد و در انتخاب غذا با دامپزشکتان مشورت کنید.

 

 

مصرف کربوهیدرات و غلات برای سگ

یکی از مهمترین وجه تفاوت ما با سگ‌ها آن است که آنها به میزانی که ما نیاز به کربوهیدرات داریم نیاز ندارند.  بدین بدین ترتیب با بدین ترتیب با میزان مناسبی از پروتئین، چربی و سایر مواد مغذی می‌توانند انرژی روزانه خود را تامین کنند. این روی صحبت ما بدین معنی نیست که به هیچ عنوان نباید کربوهیدرات برای سگ‌ها مصرف شود بلکه باید حدود 15 درصد غذای روزانه او را کربوهیدرات تشکیل دهد. در صورتی که این مقدار بیش از اندازه در نظر گرفته شود مشکلاتی نظیر چاقی و اضافه وزن درون سگ‌ها دور از انتظار نیست.

به طور کلی مصرف منابع پروتئینی دیگر که از میوه‌جات سبزی‌ها و غلات تامین می‌شود برای سگ‌ها بد نیست اما بهتر است که در مصرف آنها با یک دامپزشک با تجربه و متخصص صحبت کنید.

 

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.