نقشه قبرس شمالی

۱۲۹ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


قبرس جزیره ای در دریای مدیترانه و پلی است بین سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا، اما از نظر موقعیت جغرافیایی، برخی آن را بخشی از قاره اروپا و برخی دیگر آن را بخشی از منطقه آسیا می دانند. در نهایت از سال 2004 به دلیل مسائل فرهنگی، تاریخی و سیاسی، قبرس بخشی از قاره اروپا و اتحادیه اروپا اعلام شد.

جزیره قبرس در 75 کیلومتری شمال ترکیه، 105 کیلومتری شرق سوریه، 108 کیلومتری لبنان، 200 کیلومتری اسرائیل، مصر است. مساحت جزیره قبرس در 380 کیلومتری جنوب و حدود 800 کیلومتر از غرب یونان، پس از تقسیم جزیره به دو بخش شمالی و جنوبی در سال 1974، 9251 کیلومتر مربع است. یک سوم از این میزان است. منطقه تحت کنترل قبرس شمالی (3355 کیلومتر مربع) و 5896 کیلومتر مربع از آن در قبرس جنوبی است.

جزیره قبرس دارای دو رشته کوه به نام های ترودوس در جنوب و گیرنه در شمال با دشتی مرکزی است که توسط سواحل زیبا و بکر احاطه شده است. کوه های ترودوس بیشتر قسمت های جنوبی و غربی جزیره را در بر می گیرد و حدود نیمی از مساحت آن را تشکیل می دهد. بلندترین نقطه قبرس کوه المپوس با ارتفاع 1952 متر است که در وسط کوه های ترودوس قرار دارد. کوه های باریک گیرنه که در امتداد سواحل شمالی قرار دارند، منطقه کوچکی را با ارتفاعات کم پوشش می دهند و حداکثر ارتفاع آنها به 1024 متر می رسد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.