تافل چیست؟ هر آنچه که باید در مورد آزمون و گواهینامه تافل بدانید

۲۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

 تافل چیست؟ اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان را دارید، ممکن است نیاز به شرکت در آزمون تافل داشته باشید. تافل مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language است. این آزمون مهارت های خواندن، صحبت کردن، نوشتن و گوش دادن شما را تجزیه و تحلیل می کند. این چهار مهارت تمام چیزی است که برای کالج نیاز دارید و برای اطمینان از ادامه تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظر خود، باید نمره قابل قبولی در آزمون تافل کسب کنید. برای شرکت و قبولی در آزمون تافل تاکنون چه اقداماتی انجام داده اید؟ آیا به دنبال خرید مدرک تافل بوده اید؟

چرا باید در آزمون تافل شرکت کنید؟

مؤسسات دولتی و مؤسسات آموزش زبان در بیش از 130 کشور از نمرات تافل به عنوان معیاری برای ارزیابی درخواست های شهروندانی که مایل به شرکت در دوره ها یا موقعیت های خاص هستند استفاده می کنند. این نمرات پیش نیاز پذیرش در این موقعیت یا دوره است. حداقل نمره قابل قبول معمولا بین 61 تا 100 است. مدرک تافل حداکثر دو سال اعتبار دارد.

کجا می توانم در آزمون تافل شرکت کنم؟

آزمون تافل هر ساله در سراسر جهان برگزار می شود و حدود 4500 مرکز آزمون تافل در 165 کشور دنیا این آزمون را برگزار می کنند. ابتدا باید شرایط پذیرش دانشگاه یا موسسه مورد نظر خود را بررسی کنید و ببینید چه نمره ای مورد قبول آنهاست و سپس به دنبال مراکز برگزار کننده این آزمون باشید.

شما می توانید از طریق تلفن، آنلاین یا از طریق پست برای تافل ثبت نام کنید. متقاضیان می توانند هر چند بار که بخواهند در تافل شرکت کنند. فاصله بین تست ها معمولا 12 روز است، یعنی می توانید 12 روز بعد تست را تکرار کنید.

چه کسانی به مدرک تافل نیاز دارند؟

جالب اینجاست که بیش از 27 میلیون نفر در سراسر جهان از این آزمون برای ارزیابی توانایی زبان انگلیسی خود استفاده کرده اند. این آزمون معمولاً توسط افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارند، متقاضیان بورسیه تحصیلی، دانشجویان و جویندگان کار که برای ویزا درخواست داده اند و زبان آموزانی که می خواهند زبان انگلیسی خود را بهبود بخشند، استفاده می شود.

طراحان آزمون توصیه می کنند شرکت کنندگان حداقل 17 سال سن داشته باشند تا بتوانند بر متون پیچیده ارائه شده در بخش خواندن تسلط داشته باشند. افراد زیر 17 سال معمولاً تسلط کافی بر کلمات انگلیسی برای شرکت در این آزمون ندارند.

هزینه آزمون تافل

در سال 1400 هزینه تافل آنلاین در ایران 245 دلار بود. این هزینه ها با افزایش و کاهش قیمت دلار تغییر می کند.

هزینه تافل iBT در ترکیه 185 دلار است.

هزینه تافل iBT در دبی 255 دلار است.

اصول تافل

این آزمون حدود 90 دقیقه طول می کشد، چهار بخش و حدود 130 سوال. هدف از آزمون تافل سنجش توانایی شرکت کنندگان در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در سطح عمومی و دانشگاهی است. انگلیسی آکادمیک رسمی تر است. افرادی که در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیل می کنند تمایل دارند از زبان انگلیسی آکادمیک استفاده کنند. انگلیسی رایج کمتر رسمی است، به این معنی که زبان عامیانه گنجانده شده است. در تافل با سوالات زیر مواجه خواهید شد: برای شرکت در آزمون جی آر ای کلیک کنید.

شما باید در جاهای مختلف به سوالات بحث پاسخ دهید.

شما باید هم به سؤالات نوشتاری آکادمیک و هم غیر آکادمیک پاسخ دهید.

شما باید برای موقعیت های روزمره جمله بسازید و به آنها پاسخ دهید.

سطوح امتحانی و انواع تافل

سه نوع آزمون تافل وجود دارد:

PBT یک آزمون مبتنی بر کاغذ است

iBT - تست اینترنت

CBT - آزمون مبتنی بر کامپیوتر

آزمون CBT تا سال 2016 معتبر بود، اما بعداً با iBT جایگزین شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.