تلفن شبکه چیست؟

۵۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی ها و مزایای تلفن های تحت شبکه می پردازیم و سپس تلفن های تحت شبکه را با تلفن های آنالوگ و دیجیتال که معمولاً به عنوان گوشی های سانترال شناخته می شوند، مقایسه می کنیم. سپس با تجزیه و تحلیل مزایا و معایب هر کدام و مقایسه ویژگی های ارائه شده توسط سیستم تلفن کمکی با سیستم های تلفن دیجیتال آنالوگ، تفاوت بین این دو نوع تلفن را توضیح خواهیم داد. واحد تولید محتوای شرکت نائومان طبق روال گذشته مقالات مهمی را برای مشتریان خود در قالب فایل های صوتی در انتهای مطلب قرار داده است تا کسانی که زمان کافی برای مطالعه این مقاله ندارند بتوانند از این مقاله استفاده کنند. فرمت صوتی.

شاید شما هم جزو کسانی باشید که تفاوت تلفن ثابت و دیجیتال را نمی دانید. خوب است بدانید که این دو نوع گوشی یکسان نیستند، در واقع گوشی های دیجیتال نسخه بهبود یافته و بهبود یافته گوشی های آنالوگ هستند. تلفن های دیجیتال لزوما IP فعال ندارند و وجود پورت شبکه لزوماً به معنای شبکه بودن آن نیست. با شرکت دایان شبکه کاران همراه باشید.


به طور کلی، تلفن های دیجیتال به خوبی طراحی شده اند و به طور کامل از سیستم های PBX پشتیبانی می کنند.

این گوشی ها در عین ساخت خوب و قیمت مناسب، امنیت بیشتری نسبت به گوشی های معمولی دارند. اکثر این گوشی ها به صورت خاص ساخته شده اند و فقط می توانند از سیستم تلفن TDM پشتیبانی کنند.

اگر نیازهای ارتباطی شرکت بیشتر از سیستم های تلفن آنالوگ باشد، قطعا تلفن های دیجیتال مردود هستند و در این موارد چاره ای جز استفاده از تلفن شبکه ندارید.

از طرفی گوشی تحت شبکه ابتدا به عنوان پشتیبان شبکه و سپس به عنوان دستگاه تلفن در مرحله بعد عمل می کند. طراحی این مدل با طراحی گوشی های دیجیتال بسیار متفاوت است. این گوشی ها فقط برای پشتیبانی از یک راه حل طراحی شده اند. همانطور که کسب و کارها شروع به درک دنیای مدرن و متصل می کنند، مزایای تلفن همراه آشکارتر می شود.

با استفاده از تلفن تحت شبکه، اکنون امکان ایجاد پل برای ارائه خدمات یکپارچه جدید وجود دارد. تلفن شبکه نسل اول تا حدودی این امکانات را در اختیار شما قرار می دهد و گوشی های هوشمند تحت شبکه که نسل جدید نام دارند مستقیماً به عنوان دستگاه های چند رسانه ای کار می کنند. برای درک بهتر این موضوع در ادامه مقاله توضیحات بیشتری خواهیم داد.

از طرفی شبکه از پروتکل جهانی ارتباطات تلفنی استاندارد SIP استفاده می کند و تمامی ارتباطات بر اساس این پروتکل است. می‌توانید در بخش «مزایای تلفن ثابت» در زیر اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع بخوانید.

قیمت تلفن اینترنتی:

در نگاه اول قیمت بالای گوشی های تحت شبکه عامل اصلی بیزاری بیشتر افراد از این گوشی هاست، اما از طرفی گوشی های آنالوگ در هر رنج قیمتی (از جمله مدل های بسیار مقرون به صرفه که حتی در ایران هم موجود است) موجود است. ). با گذشت زمان و پی بردن به مزایای تلفن تحت شبکه و افزایش تقاضا، قیمت این گوشی ها پایین آمده و مقرون به صرفه شده است.

شماره تلفن های مختلف در شبکه زیر:

انواع مختلفی از تلفن های شبکه وجود دارد، مانند تلفن های نرم افزاری که روی رایانه شما کار می کنند یا تلفن های صوتی Wi-Fi که می توانند از طریق شبکه بی سیم به سیستم تلفن شما وصل شوند بدون اینکه نیازی به اتصال به تلفن همراه داشته باشند. در نهایت، تلفن مجهز به بالاترین سطح پیکربندی سیستم تلفن جدید ip-pbx است.

از طرفی در گوشی های آنالوگ تنوع چندانی نداریم. با توضیحات بالا می توان گفت که هزینه استفاده از تلفن تحت شبکه می تواند نزدیک به صفر باشد و بدون نیاز به خرید تعداد زیادی گوشی سخت افزاری شبکه می توان سیستم تلفن شبکه را راه اندازی کرد.

در این صورت هزینه خرید گوشی برای مجموعه شما کمتر از قیمت گوشی های آنالوگ خواهد بود.

نکته بسیار مهمی که صاحبان مشاغل نباید فراموش کنند:

استفاده از تلفن های نرم افزاری با کیفیت پایین یکی از عواملی است که می تواند نظر شما را در مورد کل فناوری تغییر دهد. بنابراین انتخاب گوشی مناسب تحت شبکه نرم افزاری عامل مهمی است که می تواند انتظارات شما را از این فناوری برآورده کند. توصیه می کنیم از یک تلفن نرم افزاری تحت شبکه 3cx استفاده کنید.

تک کابل برای تلفن های شبکه و شبکه:

یک تلفن IP دارای یک شبکه واحد برای ایجاد و نگهداری یک شبکه IP است. اما علاوه بر شبکه IP برای انتقال صدا به تلفن های آنالوگ و دیجیتال، به یک شبکه مجزا با کابل های تلفن نیاز دارید. یک کابل از سوییچ شبکه را می توان به سوئیچ تلفن دو پورت و کامپیوتر را به کابل شبکه دیگری متصل کرد.

به زبان ساده، می توانید به راحتی سیستم تلفن خود را بدون نیاز به کابل های خاص و بستر شبکه موجود نصب کنید.

تلفن ثابت به برق نیاز دارد:

تلفن های آنالوگ قدیمی به برق زیادی نیاز ندارند و می توانند آنچه را که نیاز دارند از خط فعلی تامین کنند. اما تلفن های تحت شبکه به برق AC نیاز دارند. اگرچه برق را می توان از طریق شبکه ای تامین کرد که می تواند برق ارسال کند، اما هزینه نهایی در این مورد بیشتر از ترانسفورماتور است.

بهترین شبکه تلفن همراه:

تلفن های تحت شبکه در این زمینه مزایای قابل توجهی دارند. گوشی های نرم افزاری را می توان به راحتی به هر جایی منتقل کرد (همانطور که قبلا ذکر شد، کیفیت این قسمت بستگی زیادی به کیفیت سیستم تلفن و گوشی نرم افزاری شما دارد.) گوشی های تحت شبکه سخت افزاری را می توان از یک میز به میز دیگر منتقل کرد و برای صرفه جویی در شما داده ها و حافظه داخلی، فقط باید گوشی را با خود جابجا کنید. تلفن های Voice over Wi-Fi با استفاده از شبکه Wi-Fi خدمات ارائه می دهند. این تلفن ها در واقع می توانند به داخل ساختمان منتقل شوند تا به عنوان تلفن های بی سیم عمل کنند. حتی تلفن‌های تحت شبکه سخت‌افزاری نیز مدل‌های Dect هستند که می‌توانند با استفاده از دکت‌های مختلف در اطراف ساختمان‌ها در محدوده‌های قابل توجهی جابجا شوند. گوشی های معمولی بالاخره در دو مدل بی سیم و سیمی عرضه می شوند.

از نظر قابلیت های متحرک، تلفن های تحت شبکه به دلیل تنوع، گوی سبقت را از نسل قدیمی گوشی ها گرفته اند.

استفاده از WAN:

شبکه WAN چیزی است که به عنوان یک شبکه گسترده از طریق ISPها برای ارائه خدمات اینترنتی شناخته می شود. می توانید با اتصال شبکه تلفن از طریق اینترنت به سیستم تلفن خود، هزینه تماس با مرکز را کاهش دهید. هنگام استفاده از شبکه IP (اتصال اینترنت) برای تماس بین شعب، در این صورت می توانید بدون پرداخت هزینه با مسئولین تماس بگیرید. در حالی که هزینه استفاده از اینترنت حداقل است.

پهنای باند اشتراک:

اگرچه با استفاده از همان پلت فرم شبکه تلفن و شبکه کامپیوتری و صرفه جویی در هزینه ها، اگر مشکل کنترل انتقال صدا در شبکه توسط شخص ناشناس رسیدگی شود، احتمال بروز مشکل بسیار زیاد خواهد بود. در یک شبکه شلوغ، این احتمال وجود دارد که استفاده بیش از حد از شبکه کامپیوتری بر عملکرد سیستم تلفن تأثیر بگذارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.