کنترل دسترسی چیست و چه کاربردی دارد؟

۱۱ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


با پیشرفت تکنولوژی، ما باید از سخت افزار و نرم افزار تولید شده امروزی برای کنترل ترافیک بدون استفاده از نیروی انسانی استفاده کنیم. سیستم های کنترل دسترسی یا حضور و غیاب برای کنترل حرکت و حرکت کارکنان در سازمان ها و شرکت ها استفاده می شود. با دیلاک همراه باشید.

کنترل دسترسی چیست؟

کنترل عبور و مرور افراد به ویژه در مکان های پر تردد یکی از نیازهای شرکت ها، ادارات، فرودگاه ها و ... می باشد. دستگاه کنترل دسترسی وسیله ای برای کنترل تردد در ورودی ها و مجموعه ای برای کارهای امنیتی است که زمان و تعداد دسترسی افراد به مکان خاصی را مشخص می کند و امکان استفاده، بازدید و عبور را فقط برای افراد خاصی فراهم می کند. این دستگاه دارای ویژگی های مختلفی مانند رمز عبور، کارت، اثر انگشت، تشخیص چهره است که با توجه به شرایط مختلف استفاده می شود.

همانطور که گفته شد، کنترل دسترسی به شما این امکان را می دهد که زمان و تعداد افراد در یک مجموعه را کنترل یا محدود کنید، بنابراین دسترسی غیرمجاز را ممنوع کرده و امنیت را افزایش می دهد. اکسس کنترل بر روی هر نوع دری قابل نصب است و کافی است آن را به قفل برقی درب متصل کنید. برخی از دستگاه های کنترل دسترسی قابلیت اتصال به شبکه و گزارش ترافیک را دارند. برخی از مدل ها این ویژگی را ندارند و فقط به عنوان درب بازکن قابل استفاده هستند.

دستگاه‌های تشخیص چهره و کنترل دسترسی اثر انگشت در جاهایی که امنیت حیاتی است بهترین عملکرد را دارند. در جاهایی که امنیت چندان مهم نیست، می توانید از کارت و رمز عبور استفاده کنید.

استفاده از دستگاه کنترل دسترسی

سازمان ها که سیستم مورد استفاده در ادارات و کارخانجات. امروزه از این دستگاه بیشتر در موسسات دولتی و خصوصی استفاده می شود. کنترل دسترسی در مراکز مهم و پرتردد بسیار مهم و ضروری است. برای خرید اکسس کنترل کلیک کنید.


ویژگی های دستگاه کنترل دسترسی

کنترل های دسترسی به کاربران این امکان را می دهد که در صورت نیاز مواردی مانند ابزارهای حضور و غیاب را حذف یا اضافه کنند. به عنوان مثال: یک کارت، برچسب یا اثر انگشت شخصی را حذف کنید و در صورت لزوم آن را بازیابی کنید. این کار به دو صورت قابل انجام است

برای دسترسی به کنترل های ساده، یک کد دستوری را روی صفحه کلید وارد کنید

با رفتن به منو و جستجوی گزینه User Registration به کنترل های LCD دسترسی پیدا کنید

روش ها و دستگاه های کنترل دسترسی مختلف

در چنین سیستمی 4 روش برای کنترل دسترسی وجود دارد که در ادامه به توضیح هر کدام می پردازیم.

1- تشخیص چهره

دستگاه های کنترل دسترسی تشخیص چهره یکی از جدیدترین راه حل های امنیتی مبتنی بر فناوری هستند و با شناسایی ویژگی های چهره افراد کار می کنند. یکی از نیازهای مهم مدیران نظارت و بررسی وضعیت کاری کارکنان است و یکی از راه های نظارت بر این امر کنترل زمان ورود و خروج کارکنان گروه است که یکی از مهمترین آنها محسوب می شود. مهم است. . هدف از محاسبه دستمزد دستگاه‌های تشخیص چهره یکی از انواع سیستم‌های بیومتریک هستند که اخیراً برای شناسایی افراد و کنترل ورود و خروج استفاده می‌شوند.

هنگامی که یکی از کارکنان سازمان مقابل دستگاه می ایستد، دستگاه با تجزیه و تحلیل دو بعدی یا سه بعدی نقاط روی صورت آنها چهره آنها را تشخیص می دهد. سپس الگوی دریافتی و الگوهای از پیش تعریف شده را با هم ترکیب می کند. اگر این الگوها مطابقت داشته باشند، دستگاه هویت کارمند را تأیید می کند و زمان ورود یا خروج آنها را ثبت می کند.

2- اثر انگشت

اثر انگشت کاربر، مانند رمز عبور، باید برای دستگاه از پیش تعیین شده باشد، به طوری که برای قرار دادن انگشت مورد نظر روی دستگاه کافی باشد. پس از مقایسه اثر انگشت دستگاه کنترل دسترسی؛ اگر صحیح باشد، شخص مجاز خواهد بود; زمان ورود و خروج وی برای ورود یا خروج (یعنی به دفاتر) نیز ثبت می شود و به هیچ موردی رسیدگی نمی شود مگر اینکه تایید شود.

3- رمز عبور

شماره یا کدی که سازمان به کاربر اختصاص داده است. برای ورود یا خروج باید رمزی را که قبلاً در دستگاه اکسس کنترل (شناسه اعتباری) مشخص شده است وارد کنیم، در صورت صحیح بودن رمز عبور پذیرفته شده و درب باز می شود و در صورت نادرست بودن، دستگاه گزارش می دهد.

4- کارت های هوشمند

کارت یا تگ برای شخص (کارمند یا مدیر) صادر می شود و با ورود شما به سازمان، کارت را روی دستگاه کنترل دسترسی قرار می دهیم، پس از تایید اعتبار، ورود یا خروج مجاز است و زمان نیز ثبت می شود.

جدای از اینها راهکارهای دیگری نیز در اسکنرهای کنترل دسترسی استفاده می شود که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کنترل دسترسی با اسکن کف دست

دستگاه کنترل ترافیک با استفاده از حسگر عنبیه

کنترل دسترسی موبایل

کنترل دسترسی با کد qr

مزایای استفاده از ابزار کنترل دسترسی

حفظ ایمنی کارکنان

در زمان و هزینه صرفه جویی کنید

برای کنترل ورودی و خروجی

ایجاد گزارش روزانه، هفتگی، ماهانه، سالانه، تعطیلات... در کمترین زمان ممکن

اجرای صحیح کلیه قوانین کار

مدیریت آسان شیفت ها - ثابت یا چرخشی

مدیریت اضافه کاری، تعطیلات، وظایف سازمانی

در هر زمان به اطلاعات ذخیره شده دسترسی داشته باشید

اجتناب از خطاهای انسانی

کنترل آسان حرکت کارکنان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.