دلیل وجود برق در بدنه ماشین لباسشویی

۳,۱۳۸ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


رعایت اصول اولیه ایمنی برای کار با لوازم خانگی ضروری است. دستگاه های متصل به برق در صورت بروز مشکل می توانند برای افراد خطرناک باشند. حتی اگر قدرت کم در محفظه ماشین لباسشویی وجود داشته باشد، این مشکل باید در اسرع وقت برطرف شود.

دست زدن به بدنه ماشین لباسشویی برقی می تواند در کوچکترین حالتی باعث شوک شود و در صورت گسترش مشکل، عواقب بالقوه کشنده ای به دنبال داشته باشد. ابتدا سیم برق را از پریز برق جدا کنید. در محتوای این مقاله دلیل وجود برق بدنه ماشین لباسشویی و اقدامات ایمنی لازم توضیح داده شده است.

چرا برق در بدنه ماشین لباسشویی وجود دارد؟

وجود برق در بدنه ماشین لباسشویی دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در ادامه به آنها می پردازیم. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

اتصال نامناسب سیم اتصال زمین: این مشکل می تواند ناشی از اتصال نامناسب سیم اتصال زمین ماشین لباسشویی به زمین باشد که باعث تجمع جریان الکتریکی در داخل بدنه ماشین لباسشویی می شود.

خرابی بخاری: دلیل دیگر می تواند فرسودگی بخاری یا المنت باشد که خطر برق گرفتگی را برای شخص به همراه دارد. خرابی یا خرابی بخاری یا المنت (این قطعات در دستگاه کار گرمایش را انجام می دهند) باعث تماس قطعه با آب شده و در نهایت برق وارد بدنه می شود.

اتصال خازن ضد گیرکردن: ممکن است خازن ضد گیر ماشین لباسشویی وصل شده باشد یا تماسی در سیم پیچ وجود داشته باشد که باعث وارد شدن جریان به بدنه ماشین لباسشویی شود.

موتور نیمه احتراق. دلیل دیگر این است که موتور ماشین لباسشویی نیمه سوخته است و به همین دلیل برق را به بدنه منتقل می کند.

رطوبت بدن: در نهایت این مشکل به دلیل خیس بودن بدنه و پایه ماشین لباسشویی است که منجر به اتصال برق می شود.

اتصال زمین به لوله آب: وسایلی مانند ماشین لباسشویی و ظرفشویی سیم مخصوصی به نام زمین دارند که باید به لوله آب یا ستون آهنی خود ساختمان متصل شود و نقاطی وجود دارد که این سیم وصل نمی شود. سر نباید به لوله آب متصل شود زیرا باعث می شود جریان به بدنه ماشین لباسشویی برود.

نشتی آب: یکی از دلایل اصلی برق در بدنه ماشین لباسشویی نشت آب است، اگرچه این مشکل بسیار مهم است، بسیاری از کاربران به آن توجه نمی کنند (دلیل توجه به این مشکل (که باعث افزایش آب می شود. نشتی و برق گرفتگی) این است که باید نشتی را از بین ببرید تا برق بدنه ماشین لباسشویی وارد نشود.

سیم کشی معیوب: در بالا نیز به این مشکل اشاره کردیم، سیم کشی دستگاه باید به درستی وصل شده باشد و ایرادی نداشته باشد، زیرا باعث ایجاد جریان الکتریکی در بدنه ماشین لباسشویی می شود. به همین دلیل توصیه ما این است که سیم کشی دستگاه را به دقت بررسی کنید، اگر دیدید روکش سیم از بین رفته است، ممکن است به دلیل وجود برق در بدنه ماشین لباسشویی باشد، در این صورت با روشن کردن آن ماشین لباسشویی عوض شد سیم کشی، این مشکل قابل حل است، حل شده است.

خرابی موتور: همانطور که اشاره کردیم گاهی موتور نیمه سوخته و به بدنه نیز چسبیده است. در این صورت بدنه ماشین لباسشویی دارای برق می شود و در صورت دست زدن به آن ممکن است آسیبی به ما وارد شود، بنابراین توصیه ما در این شرایط این است که برای حل مشکل ماشین لباسشویی خود از یک تکنسین معتبر کمک بگیرید. واضح است، در این چه کاری انجام می شود مشکل با تعمیر موتور حل می شود یا در مواردی که با تعمیر مشکل حل نمی شود، آن را تعویض کنید.

خرابی پریز برق: در برخی موارد قدرت بدنه می تواند دلیل بسیار ساده ای باشد، بنابراین در این شرایط دومین موردی که باید بررسی کنید پریز برق است، حتما پریز را چک کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. اگر پریز را چک کردید و پریز خراب است، پریز را عوض کنید یا از پریز دیگری برای روشن کردن ماشین لباسشویی استفاده کنید. (مطمئن شوید که پریزی که دستگاه را به آن وصل می کنید سالم باشد تا دستگاه مشکلی نداشته باشد.

خرابی دو طرفه: یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث این مشکل (عدم وجود برق در بدنه ماشین لباسشویی) شود، خرابی دو طرفه دستگاه است. مراقب باشید اگر این قسمت آسیب دیده یا خورده باشد، می تواند بسیار خطرناک باشد، بنابراین در این صورت باید دو شاخه را تعویض کنید (آسیب یا از بین رفتن پوشش سیم نیز مشکل ساز است). در این صورت کابل و دو شاخه آسیب دیده باید با قطعات جدید و سالم تعویض شوند.

راه حل مدیریت ریسک

مراقب باشید، اگر برق گرفتید یا احساس کردید، برای تعمیرات لوازم خانگی بوش ابتدا باید ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید تا از خطرات احتمالی آینده مانند برق گرفتگی شدید، قطع کامل برق و حتی آتش سوزی جلوگیری کنید.

این اتفاق می افتد که به دلیل از بین رفتن روکش قسمت سیم کشی ماشین لباسشویی، با بیرون کشیدن دو شاخه دوش، بدنه، اتصال و در نهایت خطر آتش سوزی افزایش می یابد. دستگاه از ماشین برقی، درپوش سیم اصلی و دو شاخه، وضعیت ماشین لباسشویی را بررسی کرده و از صحت نصب و کابل برق مطمئن شوید و سپس از متخصصان لازم برای رفع مشکل کمک بخواهید.

سعی کنید از قرار دادن ماشین لباسشویی در مناطق مرطوب و مرطوب خودداری کنید، به عنوان مثال در مکان هایی مانند حمام نزدیک سینک و مناطق مرطوب.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که بهتر است برای دوشاخه ماشین لباسشویی از محافظ استفاده کنید و از سیم های T و موبایلی که درست نیستند استفاده نکنید.

همچنین اگر متوجه شدید که بدنه ماشین لباسشویی برق دارد، دو شاخه را بکشید و بهترین کار این است که با یک نمایندگی معتبر تماس بگیرید.

در این صورت کارشناسان ابتدا ماشین لباسشویی را بررسی کرده و پس از اینکه علت روشن شدن آن را فهمیدند، ایراد را برطرف کرده و در صورت نیاز به تعویض قطعات اقدام به تعویض می کنند. (ماشین لباسشویی را تا تعمیر کامل ماشین لباسشویی به برق وصل نکنید).

باید به این نکته توجه داشته باشید که خدمات پس از فروش ماشین لباسشویی بوش از قطعات زیادی تشکیل شده است که خرابی آنها می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. بنابراین، دلایل زیادی وجود دارد که ماشین لباسشویی انرژی دارد.

برای مقابله با این مشکل بهترین نکات را رعایت کنید، اولین قدم این است که هنگام خرید ماشین لباسشویی از سلامت آن اطمینان حاصل کنید و مکانی که ماشین لباسشویی را در آن قرار می دهید را بررسی کنید تا مطمئن شوید که Space آب نیست. همچنین محل اتصال ماشین لباسشویی را بررسی کنید تا ببینید سالم است یا خیر.

نکته: در این موارد حتماً به این نکته توجه کنید که اگر کار خاصی است به تکنسین بگویید انجام دهد زیرا ممکن است اگر فردی بدون اطلاع این کار را انجام دهد مشخص شود دستگاه نیست. یک مشکل بزرگتر همچنین باید از تجهیزات ایمنی استفاده کنید و قوانین ایمنی را برای این کار رعایت کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.