قطع ناگهانی قرص های لاغری چگونه بر بدن شما تأثیر می گذارد؟

۱,۵۶۳ بازديد ۰ ۰ ۱ نظر


تغییرات سبک زندگی این روزها چاقی و افزایش وزن را بیش از هر زمان دیگری رایج کرده است. این تغییرات سبک زندگی باعث می شود که تغذیه سالم و ورزش سخت ترین راه برای کاهش وزن در نظر گرفته شود. در همین راستا برخی افراد تصمیم می گیرند (حتی با نظر پزشک) برای کاهش وزن و کاهش اشتها از قرص های لاغری استفاده کنند که معمولا در بازار به عنوان قرص لاغری یا چربی سوز شناخته می شوند.

چگونه چربی سوزها ما را لاغر می کنند؟

گیاهان و محرک های خاص مواد اصلی در قرص های چربی سوز هستند که اشتها را سرکوب کرده و دمای بدن را افزایش می دهند و باعث می شوند کالری بیشتری بسوزانید. ماده اصلی اکثر این قرص های لاغری افدرین است. در واقع، افدرین یک ماده فعال است که از یک گیاه چینی به نام "افدرا سینیکا" به دست می آید. این دارو بر سیستم عصبی مرکزی که مرکز سرکوب کننده اشتها در مغز است تأثیر می گذارد و در نتیجه اشتهای شما را کاهش می دهد.

به غیر از افدرین، یکی دیگر از مواد مورد استفاده در این قرص ها کافئین است. درست است که مصرف کافئین باعث ترشح هورمون در خون و در نتیجه افزایش سرعت متابولیسم می شود، اما در طولانی مدت بدن در برابر تحریک این ماده مقاومت می کند و در نتیجه چربی سوزها کارایی خود را از دست می دهند.

اما در کنار چربی سوزها، نوع دیگری از قرص های لاغری نیز وجود دارد که مانع از جذب چربی های رژیم غذایی روزانه شما می شود. این قرص ها از پوست نرم تنی به نام کیتوزان ساخته شده اند و باید بعد از هر وعده غذایی مصرف شوند.

در واقع زمانی که این ماده دافع را مصرف می کنید، این قرص به تمام چربی های موجود در غذای شما می چسبد و از جذب آن ها در بدن جلوگیری می کند. اگرچه ممکن است در نگاه اول فکر کنید که این دارو مضر نیست، اما به سلامتی شما نیز کمک می کند، اما در واقع این قرص در بدن باقی می ماند و عوارضی مانند دل درد و اسهال ایجاد می کند.

عوارض قرص های لاغری

اگرچه اثربخشی قرص های لاغری باعث شده افراد بیش از گذشته از این روش برای کاهش وزن استفاده کنند، اما بهتر است بدانید که هر دارویی هر چقدر هم که مفید و مفید باشد، دارای ایراداتی است. به همین دلیل و با توجه به میزان موجود این قرص ها در بازار، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

همچنین باید توجه داشته باشید که مصرف این داروها می تواند عوارضی مانند افزایش فشار خون، بی خوابی، تپش قلب، فشار خون بالا، کاهش گردش خون، افسردگی، کم آبی بدن و حتی مرگ را در پی داشته باشد.

اگرچه مرگ نادرترین و جدی ترین عارضه مصرف قرص های لاغری است، اما باید بدانید که معمولاً با قرص هایی اتفاق می افتد که استانداردها و تاییدیه های لازم سازمان غذا و دارو را ندارند. قرص هایی که با وجود تاثیر زیاد در کاهش وزن پرخطر هستند و معمولا در سالن های ورزشی یا آرایشگاه ها به فروش می رسند و توسط هیچ ارگان مربوطه نظارت نمی شوند.

آیا قوی ترین قرص لاغری عوارضی دارند؟

همچنین ممکن است تعجب کنید که چگونه داروهای گیاهی می توانند این همه عوارض جانبی داشته باشند؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که هیچ دارویی در علم پزشکی بدون عارضه نیست; همچنین داروهای گیاهی.

بهتر است عوارض جانبی این داروها را با موارد زیر به حداقل برسانید:

قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید و فقط از دوز تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

محصولات مورد تایید سازمان غذا و دارو را دریافت کنید.

قبل از مصرف قرص ها عوارض آنها را بخوانید.

استفاده از موارد منع مصرف دارو؛ مثل بارداری یا دیابت یا...

در صورت بروز علائم، فورا مصرف دارو را قطع کرده و با پزشک خود صحبت کنید.

روش صحیح ترک مصرف قرص های لاغری

ترکیبات کاهش وزن به دلیل اثراتی که بر بدن دارند، پس از قطع دارو می توانند به سرعت به حالت اولیه خود برگردند. دکتر. دومینیکا روبینو، مدیر مرکز تحقیقات و مدیریت وزن واشنگتن، می‌گوید: «طبق مطالعه‌ای که در سال 2021 در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، اکثر افرادی که از قرص‌های لاغری برای کاهش وزن استفاده می‌کنند، در نهایت دوباره وزن اضافه می‌کنند. زمان بسیار کوتاهی که مصرف مواد مخدر را متوقف می کنند. 60 درصد کاهش وزن

این پزشک پس از اشاره به اینکه چاقی یک بیماری مزمن مانند دیابت یا فشار خون بالا است، ادامه می دهد: اگر فردی بخواهد از این داروها برای کاهش وزن استفاده کند، باید بداند که درمان چاقی مانند هر بیماری مزمن دیگری است. برای حفظ فواید آن، این دارو باید در طول زندگی استفاده شود. به عبارت دیگر، برای جلوگیری از بازگشت به چاقی، بهتر است به طور مداوم از داروهای کاهش وزن استفاده شود.

از سوی دیگر، دکتر. هالی لوفتون، دکتری. به گزارش تقدیه، افرادی که به طور ناگهانی مصرف قرص های لاغری را قطع می کنند، ممکن است با بازگشت به اشتهای قبل از اعتیاد مواجه شوند و گاهی اوقات اشتهایشان بدتر می شود. وی افزود: هورمون‌های اشتها در بدن که با شروع چاقی افزایش می‌یابند، به سرعت به حالت عادی باز نمی‌گردند و بدن به غذای بیشتری نیاز دارد.

به گفته این پزشک، بهترین راه برای از شیر گرفتن این دارو، کاهش تعداد و دوز زیر نظر پزشک است. فراموش نکنید که این با علائم عوارض جانبی دارو متفاوت است. در هر صورت در صورت داشتن یکی از عوارض دارو مانند سردرد، سرگیجه، اسهال و ... سریعاً به پزشک اطلاع دهید.

چگونه در خانه چربی بسوزانیم؟ برای خرید قرص لاغری به سایت فرازطب مراجعه نمایید.

لوفتون همچنین بر هزینه قرص های لاغری تاکید می کند و می افزاید: بهترین راه برای کاهش وزن این است که سبک زندگی و رژیم غذایی خود را زیر نظر پزشک تغییر دهید.

برای تهیه داروهای لاغری خانگی، کافی است زردچوبه، دارچین، زنجبیل و زیره و کمی هل را با مقداری عسل مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. سپس آن را در دانه های کوچک بریزید و خشک کنید. می توانید هر روز یک یا دو قرص مصرف کنید.

v       

تاوانکس 500 یکی از داروهای آنتی‌بیوتیک است که از گروه کینولون‌ها می‌باشد و ماده فعال آن سیپروفلوکساسین است. این دارو به عنوان یک مهارکننده DNA گیاهی عمل کرده و با اثرگذاری بر ترکیبات ضروری برای رشد و تکثیر باکتری‌ها، باعث مهار تقسیم سلولی آنها می‌شود. با توجه به اینکه تاوانکس 500 به عنوان یک آنتی‌بیوتیک بسیار قوی شناخته شده است، اما مصرف آن همراه با برخی عوارض جانبی نیز همراه است.

 

یکی از عوارض تاوانکس 500 ممکن است شامل مشکلات گوارشی مانند تهوع، استفراغ، دل درد و اختلالات در معده باشد. علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است به علت مصرف این دارو با مشکلات عصبی مانند سردرد، اضطراب و اختلالات خواب روبرو شوند. لذا، در صورت مشاهده هرگونه علائم ناراحت‌کننده یا ناخوشایند در طول مصرف تاوانکس 500، بهتر است به پزشک خود مراجعه کرده و اطلاعات کامل در مورد وضعیت سلامت خود را با او به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.