لینک های فالو و لینک های فالو جدید چیست؟

۵۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


لینک فالو و لینک فالو جدید چیست؟ این سوالی است که شاید برای بسیاری از وب مسترها حتی حرفه ای ها پیش آمده باشد و در مورد اطلاعاتی که در اینترنت جستجو می کنند نظراتی دریافت کرده اند و نکات مبهم این موضوع برایشان برطرف شده است.

لینک چیست؟

پیوند نشان دهنده ارتباط بین صفحات داخلی و خارجی است که به عنوان پیوند نیز شناخته می شود. همانطور که از نام آنها پیداست، عملکرد پیوندها اتصال صفحات داخلی است که بازدیدکنندگان را به موضوعات مرتبط متصل می کند. اهمیت لینک های داخلی و خارجی بسیار بالاست و موتورهای جستجو به آن توجه زیادی دارند.

خب این لینک ها ساختاری دارند که یکی از آن ها را می توان در زبان HTML REL نامید که نشان دهنده یک رابطه به معنای اتصال و نوعی وابستگی است.

لینک ها در زبان برنامه نویسی وب انواع REL دارند، یکی FOLLOW و دیگری NO FOLLOW است، من این دو را به تفصیل برای شما توضیح می دهم.

لینک را دنبال کنید

همانطور که از نام آن پیداست، به معنای متصل بودن یا توانایی دنبال کردن است. اکثر ما این نوع rel را برای موتورهای جستجو توصیف می کنیم که در مورد رابطه ما با صفحه پیوند داده شده گفته می شود و این ایده درست است. وقتی در Rel Follow لینکی را در صفحه وب خود قرار می دهیم، از صفحه ما به صفحه پیوند داده شده اعتبار داده می شود زیرا صفحه مربوط به ما است و از صفحه هدف به ما اعتبار داده می شود حتی اگر آنها لینک را در صفحه هدف دنبال کنند. من شخصاً در مورد این موضوع نظری نمی دهم، اما از دنبال کردن rel برای صفحات خارج از وب سایت خود نیز استفاده می کنم، گاهی اوقات غیر مرتبط، مانند ویکی پدیا.

این سه نمونه از لینک های فالو هستند، اگر لینکی را به این صورت تعریف کنیم، لینک ما فالو محسوب می شود



بدون لینک

خب همانطور که در بالا گفتم لینک های وابسته به لینک هایی اطلاق می شود که به صفحات غیرمرتبط لینک می دهند این نوع لینک برای صفحاتی استفاده می شود که کمتر به آنها وابسته هستید و شما اصرار دارید که اعتباری از صفحه شما به این صفحه داده نشود اما تعریف اصلی این نوع لینک این است که صفحه هدف به صفحه شما مرتبط نیست و طبیعتا موتورهای جستجو بدون این نوع لینک اعتبار را منتقل می کنند.



لینک ها را دنبال کنید

همانطور که همه ما در برخی از مقالات دیده ایم، لینک های Dofollow در برخی مقالات ذکر شده است. به نظر من تعریف خاصی از این دسته از لینک ها وجود ندارد و مصداق بارز این نوع ارتباط زمانی است که به فروشنده تاکید می کنیم که خیار سبز به ما بفروشد و هیچ تعریف منطقی برای این رابطه وجود ندارد. ed، اما اگر rel تعریف نشده باشد یا از عباراتی مانند dofollow یا follow استفاده شود، پیوند برای دنبال کردن تصادفی و خزنده ها است. همه این سه چیز یک معنی دارند.

(rel=noreferrer noopener)

گاهی اوقات در کدهای وردپرس و تگ های HTML دیده اید که در تگ Noopener یک rel تعریف شده است، این rel ربطی به سئو ندارد یا شبیه nofollow rel است و می توان گفت که این هدف زمانی تعریف می شود که از تب New یا ویژگی blank_ برای لینک خود استفاده نکرده باشید و گاهی اوقات در WordPres مشاهده می شود که با دستور زیر به آن توجه کنید.



دستور این علامت بهترین لینک ماست که مربوط به یک سایت nofollow است و اگر کاربر روی این لینک کلیک کند در یک تب جدید باز می شود. بنابراین، اگر هدف درج نشده باشد، پس از خروجی، گزینه noopener به کد اضافه می شود، بنابراین Noopener هیچ ربطی به سئو یا خاصیت اتصال صفحه لینک ندارد، فقط پس از کلیک کاربر واکنش شما را مشخص می کند.

در این مقاله می خواستم دو مبحث مهم فالو و دنبال نکنید را به شما نشان دهم، امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد.


مراجعه به مرجع: https://blogten.ir/link-foll-nofoll/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.