مهاجرت به ترکیه

۴۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


مهاجرت به ترکیه یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در سال های اخیر برای شهروندان ایرانی اهمیت پیدا کرده است. با کسب اطلاعات کافی در این زمینه می توانید روش مهاجرتی مناسب خود را انتخاب کنید. در این مقاله از موسسه مهاجرتی در تهران قصد داریم شما را با شرایط اقامت و هزینه های زندگی در این کشور آشنا کنیم.

راه های رفتن به ترکیه

برای اخذ ویزای ترکیه و مهاجرت به این کشور راه های مختلفی وجود دارد. انتخاب راه مناسب برای مهاجرت به ترکیه کاملا به شرایط شخصی شما بستگی دارد. اگر به زبان ترکی مسلط هستید و فرصت مطالعه آن را دارید توصیه می کنیم از طریق مهاجرت تحصیلی اقدام کنید. در اینجا نحوه دریافت ویزای ترکیه آورده شده است.

مهاجرت نیروی کار

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت مالی

مهاجرت از طریق ازدواج

مهاجرت از طریق تولد

مهاجرت پناهندگی

مهاجرت از طریق خرید ملک

هزینه مهاجرت به ترکیه

هزینه مهاجرت کاملا به روش مهاجرت شما بستگی دارد. در نتیجه باید پیش پرداخت را پرداخت کنید. به عنوان مثال، اگر در مورد مهاجرت تحصیلی باشد، شهریه در دانشگاه های ترکیه، اگر در مورد خرید ملک باشد. برای خرید و ثبت ملک باید هزینه پرداخت کنید. علاوه بر این، باید هزینه زندگی در این کشور را محاسبه کنید. همچنین باید هزینه ورودی بپردازید.

هزینه زندگی در ترکیه

هزینه های زندگی در ترکیه شامل اجاره یا خرید آپارتمان، خدمات آب و برق، وعده های غذایی ماهانه، صورتحساب، پوشاک، سرگرمی و ورزش است.

شرایط مهاجرت به ترکیه

شرایط مهاجرت به نوع روال ویزا بستگی دارد. اما شرایط کلی تمامی برنامه های مهاجرتی ترکیه مشابه است. شرایط اصلی تعیین شده توسط دولت ترکیه شامل موارد زیر است:

توانایی مالی

فرد باید به اداره مهاجرت ثابت کند که می تواند هزینه های زندگی خود و خانواده اش را در آن کشور با ارائه مدارک معتبر مانند صورت حساب بانکی تامین کند. البته اگر داوطلبی بتواند شغلی با درآمد بالا پیدا کند، اثبات توانایی مالی ضروری است.

گواهی زبان

دانستن زبان ترکی برای ارتباط با شهروندان و کارفرمایان ضروری است. یکی دیگر از شرایط مهم برای اخذ ویزا، ارائه مدارک تایید کننده مهارت زبان متقاضی است.

البته شرایط مهاجرت به این موارد محدود نمی شود. برعکس، برای دریافت ویزا، متقاضی اصلی باید مدارکی مبنی بر سلامت، عدم سوء پیشینه، بیمه درمانی، پاسپورت معتبر، مدارک هویتی، تحصیلات و سابقه کار ارائه دهد.
 برای اطلاع از شرایط مهاجرت به ترکیه  با ما تماس بگیرید.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

یکی از راه های یافتن محل زندگی، یادگیری نحوه نقل مکان به ترکیه است. با توجه به کیفیت بالای آموزش، پذیرش آسان، ارائه بورسیه های تحصیلی فراوان برای دانشجویان بین المللی و همچنین تدریس به زبان های ترکی و انگلیسی، این کشور را می توان مکانی ایده آل برای تحصیل عملی دانست.

دریافت ویزای تحصیلی ترکیه برای ایرانیان آسان است. هزینه زندگی در ترکیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزانتر است، بنابراین می توانید در طول تحصیل هزینه های زندگی خود را تامین کنید. البته لازم به یادآوری است که پس از تحصیل می توانید شغلی پیدا کنید و اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

سفر کارکنان در ترکیه

یکی دیگر از شرایط مهاجرت به ترکیه اخذ مجوز کار است. مهاجرت کاری به ترکیه به روش های مختلفی انجام می شود و باید در یک منطقه خاص کار کنید. مشکل کار در ترکیه این است که خارجی ها نمی توانند در بسیاری از مشاغل کار کنند. به طور کلی، سه نوع مجوز کار در ترکیه وجود دارد:

اجازه کار دائم یا مستقل در ترکیه

با کارت فیروزه کار کنید

کار موقت در ترکیه

اگر به مدت 5 سال در ترکیه زندگی کرده اید، می توانید مجوز کار خوداشتغالی یا دائمی دریافت کنید. اگر این مجوز را دریافت کنید، می توانید به طور دائم در این کشور زندگی کنید. بنابراین، پس از ورود به کشور در دسترس شما نخواهد بود.

راه دیگر مهاجرت به ترکیه داشتن پاسپورت ترکیه است. متقاضیانی که دارای تحصیلات دانشگاهی و مهارت و تجربه کاری هستند می توانند برای این مجوز در اداره کار ترکیه اقدام کنند. با اخذ کارت فیروزه می توانید از تمامی مزایا و حقوق شهروندی ترکیه برخوردار شوید.

در نهایت، مجوز کار موقت است. این مجوز مستقیماً توسط کارفرما به متقاضی با شرایط کاری مناسب داده می شود. بسته به مجوز شما می توانید حداکثر یک سال در این کشور کار کنید. اگر ارزیابی شما در پایان سال اول مثبت باشد، مجوز کار دو ساله برای شما صادر می شود.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ترکیه یکی از راه های اخذ اقامت این کشور می باشد. البته همانطور که از نامش پیداست به سرمایه زیادی نیاز دارید. با سرمایه گذاری در صندوق املاک 500 هزار دلاری می توانید اقامت این کشور را دریافت کنید. به غیر از صندوق های املاک و مستغلات، می توانید در صندوق های تامینی نیز سرمایه گذاری کنید. روش هایی مانند سپرده بانکی، خرید سهام، خرید اوراق قرضه و کارآفرینی نیز وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

سرمایه گذاری از طریق سپرده های بانکی

یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری و اخذ اقامت ترکیه، داشتن سپرده بانکی در آن کشور است. طبق قوانین قبلی، هر خارجی برای اخذ حق اقامت در این کشور باید حداقل 3 میلیون دلار در یکی از بانک های ترکیه سرمایه گذاری می کرد. البته طبق آخرین تغییرات این رقم به 500 هزار دلار کاهش یافته است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.