اهميت برندينگ در فروش

۹۷۲ بازديد ۰ نظر

از قرن ها پيش مفاهيمي بر مبناي رضايت مشتريان و ساختن يك تاريخچه خوب در ذهن آن ها از مهم ترين درگيري هاي هر تاجر و كسب و كاري بوده است. در قديم مفاهيمي به نام برندينگ وجود نداشته است. اما از تمام روش ها ممكن استفاده مي كردند تا خاطره اي خوب از خود در ذهن مشتريان بسازند و رضايت آن ها را تا حد ممكن جلب كنند. برندينگ خوب يعني اعمالي كه باعث شود تا مشتريان خود هميشه اسم، رفتار و خدمت شما را به ياد بسپارند. در ادامه به معنا و مفهوم برندينگ و اهميت آن خواهيم پرداخت.

 

برندينگ

برندينگ همان مجموعه رفتار هايي است كه مي تواند كاربران را به مشتريان و بازديد كنندگان دائمي شما تبديل كنند. همچنين ممكن است باعث شود تا هر مخاطب فقط يك بار از سايت شما بازديد كند و تصوير ذهني مخاطب از وبسايت شما خراب شود. در واقع برندينگ مجموعه رفتار هايي است كه از شما و وبسايتتان كه بخشي از كسب و كار شماست، يك تصوير ذهني ايجاد مي كند. كار برندينگ ايجاد اين تصوير ذهني است. تمام رفتار هاي مجموعه شما، از ريز ترين رفتار ها و ريز ترين جزئيات گرفته تا بزرگترين تصميمات نيز جزئي از برندينگ و هويت مجموعه شما هستند. رفتاري كه كارمندان و دپارتمان هاي سازمان شما از خود نشان مي دهند نيز جزئي از برند شماست.

درواقع بدون داشتن برندينگ، شركت شما هويت نداشته و سر در گم خواهد بود. زيرا هيچ برنامه، مجموعه رفتار و قوانيني براي خود نداريد. بدون داشتن اين موارد گفته شده بر چه اساس و با چه اصولي مي توانيد كسب و كار خود را ارتقا دهيد؟

 

اهميت برندينگ در فروش

همانطور كه گفتيم برندينگ يعني مجموعه اي از رفتار و تصميم هاي بزرگ و كوچك كه باعث ساخت يك تصوير ذهني در ذهن مشتريان و مخاطبين شما شود. با داشتن برندينگ براي كسب و كار خود، اصول و قوانين رفتاري خود را مي دانيد و همين امر وجه تمايز شما نسبت به سايرين و رقباي شما خواهد بود. نداشتن برندينگ نه تنها باعث سر در گمي مخاطبينتان مي شود بلكه بر روي خود شما و كاركنانتان نيز تاثير خواهد داشت. بر فرض مثال هنگامي كه نياز به تبليغات و كمپين تبليغاتي داشته باشيد، بر چه اساس و اصولي خود را تبليغ خواهيد كرد؟ يا كاركنان شما بر چه اساس و اصولي با مشتريان و مخاطبين برخورد خواهند داشت؟

هنگامي كه مخاطب به وبسايت شما سري بزند، در قدم اول بايد با جلوه اي خوب كه جزئي از همين موضوع اصلي ما يعني برندينگ است، مي توان يك تصوير خوب از وبسايتتان براي مخاطب بسازيد. با استفاده از يك رابط كاربري خوب، دسترسي هاي آسان و خدمات دهي مي توان اين تصوير ذهني خوب را ساخت. اما اين تصوير ذهني با رسيدن به مرحله خريد يا مي تواند يك تصوير ذهني خوب و ماندگار شود كه مشتري اولين فكرش براي خريد شما باشيد، يا اين تصوير به كلي نابود شود.

 

جمع بندي

برندينگ هويت كسب و كار شماست. بدون برندينگ شما چيزي را در ذهن مخاطب به يادگار نخواهيد گذاشت. همين امر يعني اتمام زنجيره بازگشت براي فروش. بنابراين برندينگ از موضوعات بسيار مهم در ساخت يك خاطره و يادگاري خوب براي مشتريان و همچنين جذب مشتريان جديد است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.